کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مصباح یزدی: کمیته امداد کار یک دولت را انجام می‌دهد

خبرگزاری فارس , 18 خرداد 1397 ساعت 9:15

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) کار کمیته امداد را کار یک دولت دانست و گفت: دولت اگر هم موفق به رسیدگی به نیازمندان جامعه شود با چند واسطه به این مهم دست پیدا می‌کند اما کمیته امداد از ابتدای شروع فعالیت با کمترین هزینه‌ها و با کمک مردم، حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه را در دستور کار قرار داده است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته امداد یکی از بهترین‌ کارهایی بوده که در نظام اسلامی شکل گرفته است اظهار کرد: در دین اسلام بر حمایت از فقرا تاکید بسیاری شده و درآیات و روایات در خصوص اطعام فقرا موارد بسیاری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی برگرفته از نهضت پیامبر اکرم(ص) باید به فکر فقرا بود تصریح کرد: نظام‌های مختلف به دنبال راضی کردن مردم هستند و اگرچه تلاش‌ها در حکومت‌ها با چند واسطه برای مردم انجام می‌شود، کمیته امداد بدون واسطه آن را انجام می‌دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) کار کمیته امداد را کار یک دولت دانست و افزود: دولت اگر هم موفق به رسیدگی به نیازمندان جامعه شود با چند واسطه به این مهم دست پیدا می‌کند اما کمیته امداد از ابتدای شروع فعالیت با کمترین هزینه‌ها و با کمک مردم، حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه افرادی که در کارهایی چون کمیته امداد فعالیت می‌کنند مخلص‌ترین مردم نظام هستند اظهار کرد: افرادی که در کمیته امداد فعالیت می‌کنند بی‌نام‌ و نشان بوده، چرا که درصدد معرفی خود نیستند اما برخی در جایگاه‌هایی به دنبال پست و مقام هستند و می‌خواهند رأی جمع کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه فعالیت در کمیته امداد بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است افزود: فعالیت در کمیته امداد نیازمند کار، زحمت و نگرانی بسیاری است و به همین دلیل افراد در این مجموعه با اخلاص فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 64949

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/64949/آیت-الله-مصباح-یزدی-کمیته-امداد-کار-یک-دولت-انجام-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir