شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 65013
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نماینده حماس در لبنان گفت:

خداوند نوید ورود ما به مسجد الاقصی را داده است

قم نيوز : "علی برکه" گفت: ما ایمان داریم که قدس به زودی آزاد خواهد شد و نه تنها ملت فلسطین و جناح های مقاومت، بلکه مسلمانان به زودی قدس را آزاد خواهند کرد.
خداوند نوید ورود ما به مسجد الاقصی را داده است
خداوند نوید ورود ما به مسجد الاقصی را داده است
به گزارش قم نیوز "علی برکه" نماینده جنبش حماس در لبنان گفت: جهان اسلام در روز جهانی قدس برای تاکید بر این که قدس مسئله اصلی است، با هم متحد شدند، به ویژه بعد از اقدام ترامپ به انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر. امام خامنه ای همان راه امام خمینی(ره) را در حمایت از مسئله فلسطین، مقاومت و انتفاضه فلسطین ادامه می دهد؛ به همین خاطر امروز ما معتقدیم که ایران آنچه را به آن ایمان دارد، اجرایی می کند؛ چراکه فلسطین و قدس را مسئله خود می داند و نه تنها با سخن، بلکه با عمل از آن حمایت می کند و این روند بسیار مهمی است و انقلاب اسلامی از زمان پیروزی  آن به رهبری امام خمینی اعلام کرد که امروز ایران را آزاد می کنیم و فردا فلسطین را.
متن گفتگو به شرح زیر است:
 
حوزه: راهپیمایی روز جهانی قدس چه تأثیری بر فشار علیه صهیونیست ها دارد؟
روز جهانی قدس برای تاکید بر این است که مسئله قدس، مسئله اصلی امت است و این روز هر ساله حمایت جهان اسلام را از این مسئله تأیید می کند.
روز قدس امسال بسیار مهمی بود ؛ چرا که روز جهانی قدس با پنجاه و پنجمین سالگرد اشغال مسجد الاقصی و شرق قدس همزمان شده است و همچنین در این روز راهپیمایی میلیونی در نوار غزه برگزار می شود؛ لذا جهان اسلام باید  برای تاکید بر اینکه قدس مسئله اصلی است، با هم متحد شوند، به ویژه بعد از اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر.
حوزه: دیدگاه شما در خصوص حمایت ایران از مسئله فلسطین طی دهه های گذشته چیست؟
انقلاب اسلامی ایران از زمان پیروزی آن به رهبری امام خمینی(ره) اعلام کرد که امروز ایران را آزاد می کند و فردا فلسطین را و سپس یک روز را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کرد و بعد از آن سفارت اسرائیل را در تهران بست و آن را به سفارت فلسطین تغییر داد.
ایران از زمان پیروزی انقلاب بر شاه ستمکار بر مسئله فلسطین تاکید داشت و این روند ادامه دارد.
امام خمینی موضع گیری جدّی در قبال مسئله قدس داشتند و امام خامنه ای نیز راه امام خمینی(ره) را در حمایت از مسئله فلسطین، مقاومت و انتفاضه فلسطین ادامه می دهند؛ به همین خاطر امروز ما معتقدیم که ایران آنچه را به آن ایمان دارد، اجرایی می کند، چراکه آن فلسطین و قدس را مسئله خود می داند و نه تنها با سخن بلکه با عمل از آن حمایت می کند و این روند بسیار مهمی است؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران تنها حامی ملت، مسئله و مقاومت فلسطین است.
 
حوزه: آیا این امکان وجود دارد که جنبش های مقاومت و ضد صهیونیستی برای تشکیل ارتش آزادی بخش فلسطین متحد شوند؟
ما ایمان داریم که قدس به زودی آزاد خواهد شد و نه تنها ملت فلسطین و جناح های مقاومت، بلکه مسلمانان به زودی قدس را آزاد خواهند کرد.
باید یک ائتلاف اسلامی صورت گیرد و ارتش قدس متشکل از جناح های مقاومت و کشور های عربی و اسلامی باشد؛ چراکه خداوند متعال ما را به آزادی قدس و ورود به مسجد الاقصی وعده داده است.
ما ایمان داریم که خداوند سبحان این امت اسلامی را یاری خواهد کرد و از شروط پیروزی وحدت میان جناح های مقاومت و نیرو های زنده و پابرجای این امت که به مسئله فلسطین ایمان دارند، است.
 
حوزه: راهپیمایی "بازگشت" طی هفته های گذشته چه تأثیری بر خنثی سازی توطئه های صهیونیست ها علیه قدس دارد؟
راهپیمایی های بازگشت از زمان "روز زمین" آغاز شده و بعد از روز قدس ادامه خواهد داشت. این راهپیمایی ها رژیم صهیونیستی را در برابر افکار عمومی جهان رسوا و ثابت کرد که این رژیم، یک رژیم تروریستی، نژادپرست و جنایتکار است که کودکان، زنان، نیرو های امداد رسان، خبرنگاران و شهروندان بی گناه را می کشد.
این رژیم در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس مرتکب کشتار های بزرگی شد و بیش از 60 نفر از فلسطینیان بی گناه را به قتل رساند.
راهپیمایی بازگشت مؤکد این است که ملت فلسطین متمسک به حق و سرزمین خود است، قدس را پایتخت فلسطین می داند، قرارداد قرن و تمامی تصمیم های رئیس جمهور آمریکا را رد می کند.
این راهپیمایی ها مؤید این است که دشمن اصلی همان اشغالگران صهیونیستی هستند  و قطب نمای امت همیشه به سمت قد و فلسطین خواهد بود.
ملت فلسطین هرگز از قدس، مقاومت و سلاح مقاومت دست برنخواهد داشت و این ملّت خواست خداوند به راه جهاد و مقاومت تا آزاد سازی قدس و تمامی فلسطین به ادامه خواهد داد.
 
حوزه: آیا علمای اسلامی و حوزه های اسلامی به وظایف خود در قبال فلسطین پایبند هستند؟
ما امیدواریم که همه حوزه های علمیه، مؤسسات علمی، الازهر و حوزه قم در مقابله با اشغالگران صهیونیستی و توطئه های آمریکایی علیه امت به وظایف خود پایبند باشند؛ چراکه امت نیازمند وحدت در موضع گیری است و ما امروز یک مسئله جامع و فراگیر که همان مسئله فلسطین و قدس است را پیش رو داریم.
ما علمای مسلمان می خواهیم که در کنار مسئله فلسطین بایستند و از مسئله قدس و مقاومت فلسطین حمایت کنند؛ چرا که آزادی قدس تنها از طریق مقاومت امکان پذیر است و با مذاکره با اشغالگران و همایش های آمریکایی، آزادی حاصل نخواهد شد.
ما تاکید می کنیم که تنها راه برای آزادی قدس، راه جهاد و مقاومت است و نه هر راه دیگری.
 
حوزه: چرا برخی کشور های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند؟
متأسفانه برخی کشور های عربی برای کسب رضایت آمریکا اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل می کنند؛ چراکه آن ها می خواهند با این کار تاج و تخت خود را حفظ کنند و هم چنین می خواهند مسیر مبارزه با دشمن صهیونیستی را تغییر داده و برای مقابله با مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با آمریکا ائتلاف تشکیل دهند.
ما تأکید می کنیم که این امت دشمنی به جز اشغالگران اسرائیلی و به دنبال آن ایالات متحده آمریکا ندارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcex78p.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما