کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای شهر قم برای پخش زنده آماده است

خبرگزاری ايرنا , 22 خرداد 1397 ساعت 11:58

اعضای شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در پنجاه و یکمین جلسه رسمی این شورا با تصویب یک طرح 2 فوریتی آمادگی خود با پخش زنده جلسه های علنی و هفتگی شورا از صدا و سیمای مرکز قم را اعلام کردند.


به گزارش قم نیوز عضو شورای شهر قم و پیشنهاد دهنده این طرح اظهار داشت: در حال حاضر با گذشت 9 ماه از فعالیت پنجمین دوره شورای شهر، این شورا مظلوم واقع شده است.
علیرضا احمدی با بیان اینکه شهروندان باید از عملکرد ها، وظایف و تصمیم های شورای شهر مطلع شوند، افزود: کارهای زیادی بر اساس سیاستگذاری های شورا در حال انجام است، اما وقتی با مسئولان و یا مردم نشست و برخاست می کنیم، کم و بیش غیر از افراد خاص هیچ اطلاعی ندارند.
وی با بیان اینکه شورای شهر نمی تواند صدا و سیما را ملزم به پخش زنده جلسه های این شورا کند، افزود: اعضای شورا این آمادگی را دارند، بر اساس قانون و همچنین حق آگاهی مردم از روند کار شورا مجوز پخش زنده این جلسه ها را از صدا و یا سیمای استانی درخواست کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارایه شدن طرح پخش زنده جلسه های شورای شهر کلانشهرها در رادیوی استانی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از ابتدای شورای فعلی شهر قم، صدا و سیما فارغ از بخش های خبری حتی برای 5 دقیقه نیز در قالب پخش زنده و یا گزارش تولیدی در خصوص جلسه های شورا اطلاع رسانی نکرده اما با تصویب این طرح، جلسه و مذاکره هایی را با صدا و سیما به منظور قانع کردن آنها برای تحقق این امر خواهیم داشت.
وی افزود: برخی از برنامه های صدا و سیما شاید در نظر مردم جایگاه و وجاهتی نداشته باشند، اما پخش جلسه هایی مانند شورا جز کارهای اصلی صدا و سیما است، چرا که طبق سخنان حضرت امام مسئولان هر کار و خدمتی را انجام می دهند، باید مردم را در جریان آن قرار دهند.
احمدی گفت: درحال حاضر علت بخشی از نارضایتی های مردم، آگاهی نداشتن آنها از عملکرد و خدمات مسئولان است.
وی افزود: هم اکنون تریبون نماز جمعه قم از صدا و سیما پخش می شود، که این حاکی از اهمیت این شهر است، از این رو خواسته شورای شهر از صدا و سیما کاملا منطقی می باشد.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه گفت: گرچه خبرنگاران و اصحاب رسانه تمامی جلسه های شورا حضور داشته و آن را پوشش و انعکاس خبری می دهند، اما در این طرح فراتر از مطبوعات و رسانه ها فضای شفاف سازی برای کسانی که به روزنامه دسترسی ندارند، مدنظر است.
عبدالله جلالی همچنین با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب در تمامی صحنه ها و عرصه ها شرکت گسترده و فعالی داشتند، از این رو مسئولان باید با خدمت صادقانه قدردان آنها باشند.
وی با ارائه پیشنهادی در خصوص نامگذاری یکی از معابر و یا مکان های سطح شهر قم به نام مردم، گفت: در دوره پیش از انقلاب اسلامی و یا حتی پس از آن در هیچ کجای کشور محلی به نام مردم نامگذاری نشده، که ما امیدواریم این حرکت از قم آغاز، و همه شهرها را شامل بشود.
وی افزود: لفظ مردم امروز عمومی و همه جانبه شده و باید در جاهایی ماندگار شود، و شاید این نامگذاری یک کار جزیی در مقابل همه تلاش های مردم باشد.

** حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز تاکید کرد: تصویب این طرح به منزله الزام صدا و سیما برای انجام این کار نیست، بلکه به نوعی اعلام موافقت اعضای شورا محسوب می شود، و برای برنامه ریزی و رایزنی در این زمینه باید هماهنگی های لازم با صدا و سیما نیز صورت گیرد.
همچنین اخذ مجوز اعمال تفویض اختیار انجام فرایند پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی با بلوار پیامبر اعظم(س) نیز از لوایح تصویب شده در این جلسه بود، که روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قم مدت زمان این طرح را 2 سال دانست و افزود: برای این طرح 480 میلیارد ریال پیش بینی شده ولی چون در ردیف بودجه سال جاری شهرداری تنها 100 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده و مابقی آن باید در بودجه سال 98 محاسبه شود.

** عضو شورای اسلامی شهر قم در واکنش به ارسال این لایحه به صحن علنی شورا توسط شهرداری در تذکری به شهردار گفت: شهرداری باید در اجرای طرح های عمرانی اولویت ها را در نظر بگیرد.

حسن طلایی با اشاره به ایجاد معضل ترافیکی در منطقه نیروگاه قم بویژه محدوده پل شهید امینی بیات گفت: در حالی که اجرای طرح تقاطع غیر همسطح پل امینی بیات در بودجه 96 در نظر گرفته شده و شهروندان در ساعت های عصر با ترافیک شدیدی مواجه هستند، شهرداری اجرای تقاطع غیر همسطح بلوار فرودسی با پیامبر اعظم را در اولویت قرار داده در صورتی که باید ساکنان همه مناطق هشت گانه و همه آنهایی که در دو طرف رودخانه قمرود سکونت دارند به طور یکسان از خدمات شهرداری بهره مند شوند‌.
این گفته عضو شورای شهر واکنش مسئولان شهرداری از جمله سید مرتضی سقائیان نژاد را در پی داشت، و آنها بر این نکته که شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان این طرف و آن طرف رودخانه را در نظر نمی گیرد، تاکید کردند.

** معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز دراین جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری قم برای امسال عملیات اجرای تقاطع های غیر همسطحی زیادی را در دستور کار دارد، در تبیین علت اولویت قرار گرفتن تقاطع غیر همسطح بلوار فردوسی گفت: این طرح از جمله طرح هایی بوده که سه سال پیش به مناقصه گذاشته شده بود، و بنا به دلایل مالی از دستور کار خارج شد، اما امروز اولویت و اهمیت آن به دلیل پوشش دادن رینگ های اول و دوم بیشتر از گذشته است.
علیرضا قاری قرآن با اشاره به بازنگری صورت گرفته در این طرح و کاهش 30 درصدی آرماتوربندی آن افزود: این اقدام دقیقا باید در مورد طرح تقاطع غیر همسطح امینی بیات نیز صورت گیرد، که نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه طرح تقاطع غیر همسطح 30 متری کیوانفر با خیابان امام (ره) نیز شرایط مشابه امینی بیات را دارد، گفت: این طرح در بودجه سال های قبل پیش بینی شد، و هم اکنون مطالعه بر روی آن در حال انجام است که تا دو ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.
معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه آغاز طرح تقاطع امینی بیات مستلزم تملک بیش از 80 درصد از املاک در مسیر است، افزود: زده شدن کلنگ این طرح بدون تملک جز اینکه در آن نقطه از شهر موجب گرفتاری مردم شود، نتیجه دیگری ندارد، و اجرای این پروژه هر چند که کار سخت و دشواری است اما گام بعد از تملک به شمار می رود‌.

همچنین در این جلسه رسمی شورا لایحه اخذ مجوز بودجه 140 میلیارد ریالی پیشنهادی سال 1397 سازمان فناری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم به رای گذاشته شد، و اعضای شورا با تاکید بر اینکه امروز فناوری اطلاعات قلب تپنده شهرداری است، آن را تصویب کردند.


انتهای پیام /138


کد مطلب: 65132

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65132/شورای-شهر-قم-پخش-زنده-آماده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir