کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح کرد

لزوم تلاش حقوق دانان ایرانی برای محکومیت قضایی آمریکا در جهان

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1397 ساعت 15:45

معاون بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: قوه قضائیه با استفاده از اصل صلاحیت جهانی می‌تواند علیه آمریکا به دلیل جنایت‌ها در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو مدعی باشد و باید حقوق دانان کشورمان در این زمینه فعال شوند.


به گزارش قم نیوز محسن پاک آیین دوشنبه شب در نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از 6 تا 12 تیر را به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند، در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است، گرچه که افرادی در این زمینه آتش به اختیار کارهایی انجام دادند.

وی ادامه داد: قوه قضائیه با استفاده از اصل صلاحیت جهانی می‌تواند علیه آمریکا به دلیل جنایت‌ها در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو مدعی باشد و باید حقوق دانان کشورمان در این زمینه فعال شوند.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: آلبانی به مقر تروریسم تبدیل شده است و باید وزارت امور خارجه برای خروج منافقین از این کشور فعالیت کند.

پاک آیین با اشاره به هدف موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف این موسسه گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری است و موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی آمادگی همکاری با موسسات و نهادهای مختلف را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر چندین بار در خصوص بحث حقوق بشر آمریکایی سخنانی را مطرح کردند و به دنبال برگزاری نشست‌های مستمری در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 65140

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65140/لزوم-تلاش-حقوق-دانان-ایرانی-محکومیت-قضایی-آمریکا-جهان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir