کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم: شهرداری هیچ منفعتی در مناطق شهر ندارد

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1397 ساعت 16:01

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری هیچ منفعتی در مناطق شهر ندارد گفت: شاید برخی اعضا علاقمندی بیشتری به برخی مناطق داشته باشند و بیشتر مباحث آنها را مطرح کنند اما مناطق مختلف شهر برای شهرداری تفاوتی نمی‌کند.


به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد دوشنبه شب در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با بیان اینکه از دید شهرداری مناطق مختلف شهر هیچ تفاوتی ندارند اظهار کرد: برخی بحث این طرف یا آن طرف شهر را مطرح می‌کنند اما برای ما این مساله هیچ تفاوتی نمی‌کند.

وی با اشاره به اقداماتی که شهرداری برای پیگیری تملکات پروژه‌های شهری انجام داده است افزود: تمام اعداد و ارقام برای تملکات پروژه‌ها مشخص شده و ما منتظر تصمیمات و مجوزهای مراجع بالادستی برای پیگیری امور هستیم.

شهردار قم با اشاره به برخی مباحثی که از سوی اعضای شورا در خصوص نگاه ضعیف شهرداری به برخی مناطق محروم شهر مطرح شده است اظهار کرد: قضاوت‌ها ظلم به افرادی است که شب و روز برای رفع مشکلات مردم زحمت می‌کشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری هیچ منفعتی در مناطق شهر ندارد گفت: شاید برخی اعضا علاقمندی بیشتری به برخی مناطق داشته باشند و بیشتر مباحث آنها را مطرح کنند اما مناطق مختلف شهر برای شهرداری تفاوتی نمی‌کند.

سقائیان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهای خدمات در امور خدمات شهری شفاف‌سازی نشده است تصریح کرد: بسیاری از موارد هزینه‌ای که در حوزه خدمات شهری وجود دارد شفاف نیست و به همین خاطر شهرداری به اجبار از بخش‌های دیگر در این قسمت هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی هفته‌ای یکبار یا بیشتر اقدام به جمع‌آوری زباله خانگی می‌شود گفت: این مساله را باید دقت داشت که آنها روی فرهنگ و تکنولوژی کار کرده‌اند تا به این کاهش هزینه رسیده‌اند؛ تا مشکل فرهنگی در حوزه شهروندی حل نشود نمی‌توانیم خواستار کاهش هزینه‌های خدمات شهری باشیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی زمان‌بر است افزود: در پردیسان اقدامات خوبی انجام شده و یک روز در میان جمع‌آوری زباله صورت می‌گیرد و ما مطمئن هستیم اگر این کار را بدون فرهنگ‌سازی در شهر آغاز کنیم خود اعضای شهر مدعی خواهند شد که چرا این کار صورت گرفته است.

وی خواستار ورود صدا و سیما و آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی و مذهبی به حوزه فرهنگ‌سازی شهروندی شد و گفت: همه بر اصل مساله توافق دارند اما اجرایی‌شدن مساله نیازمند اقدام عملی و مشارکت جدی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 65141

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65141/شهردار-قم-شهرداری-هیچ-منفعتی-مناطق-شهر-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir