کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه:

وسایل ارتباطات جمعی هویت مجازی دینی شکل داده است

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1397 ساعت 16:37

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه وسایل ارتباطات جمعی، هویت مجازی دینی را شکل داده است و بیشتر جوانان این هویت را نشان می‌دهند گفت: سست عنصری از این فضا نصیب کاربرانش می‌شود و آن‌ها هویت اصیل دینی خودشان را از دست می‌دهند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محسن قنبری دوشنبه شب در نشست تخصصی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب» در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با اشاره به هدف انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر هدف از انقلاب را ایجاد تمدن اسلامی بدانیم، این تمدن، هراسی را در بین رقبایش به وجود آورده است.

وی ادامه داد: نخستین هویت دینی در جهان اسلام، هویت واپس گرا است، این جریان تحجر را در دنیای اسلام به وجود می‌آورد و افراط گرایی دینی با این هویت شکل می‌گیرد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه افزود: جریان نوگرا در جهان عرب، ترکیه، ایران و برخی از نقاط دیگر جهان اسلام با عنوان روشنفکری دینی مطرح است، نگاه این جریان به حقوق بشر، قبول 100 درصدی آنچه است که حقوق بشر آمریکایی می‌گوید.

قنبری با اشاره به ویژگی‌های جریان پساگرا در جهان اسلام اظهار کرد: این جریان نگاه انتقادی به نمادهای دینی و آزادی و پوشش و حجاب دارد.

وی ادامه داد: وسایل ارتباط جمعی، هویت مجازی دینی را شکل داده است و بیشتر جوانان این هویت را نشان می‌دهند، سست عنصری از این فضا نصیب کاربرانش می‌شود و آن‌ها هویت اصیل دینی خودشان را از دست می‌دهند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه افزود: باید بر هویت اصیل اسلامی تاکید کنیم، رهبر معظم انقلاب هم در نامه خودشان به جوانان غربی به این مساله اشاره کردند که آن‌ها باید دین اسلام را از سرچشمه اش بشناسند.

قنبری با اشاره به لزوم توجه به اجتهاد پویا اظهار کرد: باید در حوزه‌های علمیه با استفاده از این اجتهاد به مسائل روز همچون حقوق بشر پاسخ داده شود، مرجعیت دینی اکنون در سراسر جهان پیرو دارند.

وی ادامه داد: اسلام اصیل بر عقلانیت تاکید دارد، همچنین همه دین ما براساس اخلاق است و رسول اکرم(ص) نیز برای مکارم اخلاق مبعوث شد.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی العالمیه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اسلام اصیل را نمایندگی می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 65142

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65142/وسایل-ارتباطات-جمعی-هویت-مجازی-دینی-شکل-داده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir