سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : 65145
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد استان قم:

پرداخت صدقات در قم 26 درصد رشد داشت

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در 2 ماهه نخست امسال صدقات جمع آوری شده در استان، یک میلیارد و 790 میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشت.
پرداخت صدقات در قم 26 درصد رشد داشت/ 3183 مددجوی کمیته امداد استان شاغل می‌شوند
پرداخت صدقات در قم 26 درصد رشد داشت/ 3183 مددجوی کمیته امداد استان شاغل می‌شوند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به سیاست کمیته امداد اظهار کرد: این کمیته تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مددجویان به خصوص در بخش معیشت صرف می‌کند و با کمک‌های مردمی بسیاری از مشکلات مددجویان حل می شود.

وی ادامه داد: در 2 ماهه نخست امسال صدقات جمع آوری شده در استان قم یک میلیارد و 790 میلیون تومان بود که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشت و رتبه استان قم در رشد صدقات در کشور، اول است، امیدوارم این روال تا پایان سال ادامه داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در 2 ماهه نخست امسال 200 یخچال، 300 کولر و 200 پنکه را برای مددجویان خریداری کردیم، در این مدت همچنین 6 مسکن برای مددجویان خریداری شد و خریداری 150 مسکن برای مددجویان در دستور کار کمیته امداد استان قم است.

میرشکار با اشاره شیوه خریداری مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان قم اظهار کرد: 10 میلیون کمک هزینه دولت، 15 میلیون از صدقات و منابع استانی و 15 میلیون از کمک خیرین به مددجویان برای خرید مسکن داده می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری هزار و 200 کمک هزینه ازدواج بین 3 تا پنج میلیون تومان به مددجویان داده می‌شود و هزار و 880 نفر یتیم در استان داریم که به صورت میانگین هر یتیم 340 هزار تومان از حامیان دریافت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: چهار هزار مددجوی زیر پوشش طرح محسنین در استان داریم که همه آن‌ها حامی ندارند، در سال جاری سه هزار و 183 نفر فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان قم ایجاد خواهیم کرد که 72 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات برای این هدف پرداخت می‌شود و 10 میلیارد تومان از این اعتبارات از صندوق قرض الحسنه ولایت است.

میرشکار با اشاره به اعتبارات طرح توسعه اشتغال روستایی اظهار کرد: در استان قم هزار و 728 نفر از مددجویان و افراد نیازمند در روستاها از اعتبارات این طرح برای اشتغال استفاده خواهند کرد، وام طرح قرض الحسنه و سرانه آن 25 میلیون تومان است و هدف آن ماندگاری روستاییان است.

وی ادامه داد: سال گذشته 18 میلیون تومان کمک برای مردم فلسطین در روز جهانی قدس جمع آوری شد که امسال این عدد به 52 میلیون تومان رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در ماه مبارک رمضان سه هزار و 853 بسته غذایی به ارزش 344 میلیون تومان بین مددجویان توزیع شد. 10 هزار و 880 پرس غذای گرم هم بین این مددجویان به ارزش 105 میلیون تومان توزیع کردیم. همچنین به 16 هزار و 671 خانوار مددجو در ابتدای ماه رمضان، کمک هزینه معیشت به ازای هر خانوار 100 تا 250 هزار تومان پرداخت کردیم.

میرشکار با اشاره به افزایش تعداد حامیان دو طرح اکرام ایتام و محسنین در استان اظهار کرد: در ماه رمضان 993 حامی جدید برای دو طرح ایتام و محسنین جذب کردیم؛ پیش از این 18 هزار حامی برای این دو طرح داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی را در سریع ترین زمان ممکن بین مددجویان کمیته امداد استان قم توزیع می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcam6ni.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما