کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سبحانی: با اخلالگران اقتصادی در کشور مقابله شود

خبرگزاری فارس , 22 خرداد 1397 ساعت 20:49

استاد برجسته حوزه‌های علمیه قم گفت: خون ریزی و جنگیدن در ماه‌های حرام همچون محرم و رجب دارای عقاب الهی و کاری حرام است، اما با این وجود شاهد هستیم که رژیم سعودی با وجود علم به این حکم الهی، کشور یمن را بمباران می‌کند و زنان و کودکان بی گناه را در این کشور به خاک و خون می‌کشد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به ویژگی‌های ابوذر اظهار کرد: او شیعه مخلص امام علی(ع) بود و به همین دلیل در اواخر عمرش به شام تبعید شد، ابوذر می‌گفت که نباید خلفا ریخت‌وپاش‌های اضافی داشته باشند، برخی معتقدند که او یک سوسیالیست به معنی امروزی بود، در حالی که داشتن چنین اعتقادی از انسانی همچون ابوذر بعید است.

وی ادامه داد: خون ریزی و جنگیدن در ماه‌های حرام همچون محرم و رجب دارای عقاب الهی و کاری حرام است، اما با این وجود شاهد هستیم که رژیم سعودی با وجود علم به این حکم الهی، کشور یمن را بمباران می‌کند و زنان و کودکان بی گناه را در این کشور به خاک و خون می‌کشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در گذشته مردم معاملات خود را به صورت کالا به کالا انجام می‌دادند، اما در ادامه طلا و نقره به عنوان پول رایج برای خرید و فروش مورد استفاده مردم قرار گرفت، البته اگر طلا و نقره به صورت مسکوک رایج دربیاید، قابل خرید و فروش نیست، چون خود سکه وسیله خریدن است، مگر این که مثل سکه بهار آزادی، سکه رایج خرید و فروش نباشد.  

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ضرورت مقابله با اخلال گران اقتصادی اظهار کرد: اگر افرادی پول را از دسترس مردم خارج کنند تا به نظام اقتصادی ضربه بزنند، محتکر هستند و شامل عذاب الهی خواهند شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله اعرافی در پست ریاست حوزه‌های علمیه، زحمت زیادی کشیده است، او توجه زیادی به اخلاق دارد و وضعیت علمی حوزه‌ها را ارتقا داده است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه قم افزود: طلبه‌ها باید در حوزه استعداد سنجی شوند و هر طلبه ای در عرصه ای که استعداد آن را دارد، وارد شود، همه طلبه‌ها نمی‌توانند مجتهد شوند، باید حوزه به وعظ و خطابه اهمیت بدهد، ما از نظر خطیب در کشور دچار فقر هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید دروس هر طلبه ای در حوزه با طلبه دیگر متفاوت باشد و طلبه‌ها دروس تخصصی خود را در کنار دروس مشترک بخوانند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 65146

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65146/آیت-الله-سبحانی-اخلالگران-اقتصادی-کشور-مقابله-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir