کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسن‌زاده مرد تاريخ‌ساز ورزش قم / ستاره‌اي كه فوتسال قم را جهاني كرد

خبرگزاری فارس , 23 خرداد 1397 ساعت 12:32

ستاره ملي‌پوش فوتسال استان قم و مرد سال قاره كهن پيش از آغاز فصل جديد بازي‌هاي ليگ برتر فوتسال در جام رمضان امارات پا به توپ شد و قمی ها امیدوارند او یک بار دیگر برای تیم شهرشان به میدان برود، هرچند که با وجود مشکلات مالی بعید است در آینده ای نزدیک چنین آرزویی محقق شود.


به گزارش قم نیوز ستاره بی‌بدیل فوتسال استان قم در تاریخ فعالیت این رشته ورزشی بدون تردید علی‌اصغر حسن‌زاده است که بیش از یک دهه سابقه حضور متوالی و ثابت در تیم‌‌های ملی ایران را دارد و چندین عنوان ارزشمند در کارنامه و ویترین افتخارات خود به ثبت رسانده‌ است.

 

* حسن‌زاده ستاره آسمان نیروگاه قم

حسن‌زاده که متولد یازدهم آبان ماه سال 1366 در شهر قم و منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه است، یکی از استعدادهای بی‌نظیر فوتسال محسوب می‌شود که به عنوان یک بازیکن مستعد و آینده‌دار از فوتبال وارد فوتسال شد و اکنون مرد سال فوتسال قاره کهن به شمار می‌رود.

این ستاره درخشان فوتسال قم که نخستین‌بار در رده باشگاهی، اوایل دهه 1380 برای تیم مطرح ارم‌کیش قم در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بازی کرد، چندین قهرمانی با تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان ایران در میادین مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی کسب کرده است.

 

* کسب 3 عنوان مرد سال فوتسال آسیا

علی‌اصغر حسن‌زاده که از سالن‌های ورزشی منطقه پر استعداد نیروگاه قم به تیم ملی رسیده، به واسطه نبوغ بالا و تاثیرگذاری مثبت و مداومی که در موفقیت‌های تیم ملی فوتسال ایران دارد، در سال‌های 2014، 2016 و ۲۰۱۷ سه بار از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شده است.

 

* فعالیت حسن‌زاده در 7 تیم ایرانی و خارجی

شاخص‌ترین بازیکن تاریخ فوتسال استان قم در رده‌ باشگاهی به غیر از ارم‌کیش قم، برای تیم‌های فولاد ماهان سپاهان اصفهان، صبای قم، نوریلسکی نیکل روسیه، تاسیسات دریایی تهران و گیتی‌پسند اصفهان بازی کرده و افتخارات زیادی در رده باشگاهی با این تیم‌ها به دست آورده است، ضمن اینکه مقطعی نیز عضو تیم الریان قطر در جام باشگاه‌های فوتسال قاره کهن بود.

 

* 226 گل باشگاهی و 120 گل حسن‌زاده در تیم ملی

حسن‌زاده در ۲۲۱ مسابقه برای تیم‌های باشگاهی خود مجموعا 226 گل زده، ضمن اینکه در این سال‌ها 151 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و آمار گل‌های زده وی برای تیم ملی ایران در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی، تعداد ۱۲۰ گل ارزشمند است.

 

* ستاره فوتسال قم آقای گل قاره کهن

حسن‌زاده که یک بازیکن کاملا تاکتیکی است و از تکنیک قابل ملاحظه‌ای نیز بهره می‌برد، علاوه بر اینکه یک بازیکن کامل در مسوولیت‌های مختلف مورد نظر کادر فنی تیم ملی به شمار می‌رود، در کار گلزنی نیز یک بازیکن کاملا موفق است و به همین دلیل چندین عنوان آقای گلی ملی و باشگاهی به نام خود ثبت کرده است.

کسب عنوان آقای گلی رقابت‌های سالنی آسیا در سال ۲۰۰۷ با ۱۲ گل زده، آقای گلی بازی‌های 2011 جام ملت‌های قاره کهن با 11 گل، آقای گلی سال 1391 لیگ برتر فوتسال ایران با پیراهن صبای قم و زدن 29 گل و آقای گلی با پیراهن تیم تاسیسات دریایی تهران از جمله افتخارات وی در گلزنی به شمار می‌رود.

 

* 3 قهرمانی حسن‌زاده در جام ملت‌های آسیا

بهترین بازیکن فوتسال قم در جام ملت‌های آسیا در سال‌های 2008، 2010 و 2017 با تیم ملی ایران عنوان قهرمانی قاره را به دست آورده، ضمن اینکه در سال‌های 2007، 2009 و 2013 با تیم ملی کشورمان به مقام نخست مسابقات سالنی آسیا دست پیدا کرده است.

قهرمانی جام کنفدراسیون قاره در سال ۲۰۰۹، قهرمانی با تیم فولاد ماهان اصفهان در سال ۲۰۰۹ جام باشگاه‌های فوتسال آسیا‌، قهرمانی باشگاه‌های آسیا با تیم تاسیسات دریایی تهران، نایب‌قهرمانی باشگاه‌های قاره با گیتی‌پسند، قهرمانی لیگ برتر با گیتی‌پسند و تاسیسات دریایی، دو نایب‌قهرمانی لیگ برتر با تیم ارم‌کیش قم و یک نایب‌قهرمانی در لیگ چهاردهم با تیم صبای قم، افتخارات این بازیکن خوشنام و موفق در رده باشگاهی به شمار می‌روند.

 

* 3 دوره حضور حسن‌زاده در جام جهانی فوتسال

مرد تاریخ‌ساز فوتسال قم سه دوره سابقه عضویت تیم ملی فوتسال ایران در مهمترین تورنمنت این رشته در سطح جهانی یعنی جام‌ جهانی را در سا‌ل‌های 2008 به میزبانی برزیل، 2012 به میزبانی تایلند و 2016 در کشور کلمبیا را در کارنامه فوتسالی پرافتخار خود دارد.

حسن‌زاده در جام جهانی 2008 یکی از بهترین‌های ایران بود و گل‌های ارزشمندی برای تیم ملی به ثمر رساند اما با خاطره تلخ شکست در ثانیه‌های پایانی مقابل تیم قدرتمند ایتالیا از رسیدن به جمع چهار تیم برتر و قرار گرفتن در صف مدعیان قهرمانی این جام بازماند.

 

* باقری: حسن‌زاده فوتسال قم را جهانی کرد

مربی سابق تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: نابغه 30 ساله فوتسال قم در سال 2012 بار دیگر در ترکیب تیم ملی ایران به جام جهانی فوتسال رفت و حرکات تکنیکی و گلزنی خود در جام جهانی قبل را تکرار کرد اما با شکست تیم ملی در مقابل شگفتی‌ساز این جام یعنی کلمبیا، تیم ایران نتوانست بار دیگر به جمع چهار تیم برتر برسد.

قدرت‌الله باقری خاطرنشان کرد: سومین جام جهانی فوتسال برای علی‌اصغر حسن‌زاده به سال 2016 در کشور کلمبیا اختصاص دارد، جامی که در آن حسن‌زاده نام خود را جاودانه کرد و با درخشش در ترکیب تیم ملی برای نخستین‌بار در تاریخ فوتسال ایران، با تیم ملی به مقام سوم جام جهانی دست یافت.

درخشش حسن‌زاده در سه دوره بازی‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا که با قرار گرفتن نام وی در جمع بهترین گلزنان جام و تاثیرگذارترین بازیکن ملت‌ها همراه بود، موجب شد تا از نگاه کارشناسان فوتسال قاره کهن، وی سه بار در سا‌ل‌های 2014، 2016 و 2017 بهترین بازیکن سال قاره کهن شود.

 

* فوتسالی‌ها منتظر تیم جدید مرد سال آسیا

کاپیتان قمی تیم ملی و مرد سال فوتسال آسیا بعد از عضویت گیتی‌پسند اصفهان در نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1396، این روزها کمتر در دسترس علاقمندان به فوتسال و رسانه‌ها قرار دارد تا از برنامه‌های خود برای فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بگوید.

ظاهرا به واسطه تغییرات در کادر فنی تیم گیتی‌پسند، حسن‌زاده به بازی در این تیم پایان داد و این روزها با حضور در کشور امارات در جام رمضان این کشور پا به توپ شده است، بازیکنی که بسیاری از تیم‌های باشگاهی در داخل و خارج از کشور آرزوی داشتن وی را دارند.

 

* احتمال بازگشت حسن‌زاده به لیگ روسیه

حسن‌زاده هنوز راجع به تیم آینده خود حرفی بر زبان نیاورده، اما قهرمان نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور یعنی مس سونگون ورزقان برای حضور قدرتمند در جام باشگاه‌های 2018 آسیا به دنبال جذب وی است، ضمن اینکه اصفهانی‌ها سخت به دنبال تمدید قرارداد وی هستند و بسیاری از دیگر تیم‌ها آرزوی داشتن وی را دارند.

خبرها حکایت از بازگشت احتمالی وی به لیگ فوتسال باشگاه‌های روسیه یکی از قدرت‌های اروپا دارد، در حالی که حسن‌زاده بعد از کسب مقام نایب‌قهرمانی فصل 1391 لیگ برتر فوتسال ایران به لیگ روسیه رفت و دو سال بازی در مسابقات باشگاهی این کشور را تجربه کرده است.

 

* قلی‌زاده: مشکلات مالی تیم مانع بزرگ جذب حسن‌زاده است

حتی برخی خبرها از احتمال پیوستن علی‌اصغر حسن‌زاده به یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات این فصل جام باشگاه‌های فوتسال آسیا دارد اما در قم نیز علاقه زیادی به بازگشت وی به تیم شهرش وجود دارد، در شرایطی که حسن‌زاده پیش از این با پیراهن تیم‌های ارم‌کیش و صبای قم سه عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده است.

در شرایطی که تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم آماده حضور در بیستمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور می‌شود، مدیر عامل این باشگاه مشکلات مالی را مانع جذب ستاره فوتسال قم و بهترین بازیکن سه دوره فوتسال آسیا یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده عنوان کرد.

رسول قلی‌زاده راجع به این موضوع اظهار کرد: متاسفانه وضعیت مالی تیم آنچنان مطلوب نیست که اجازه جذب بازیکن شاخصی همچون علی‌اصغر حسن زاده را به ما بدهد، در حالی که آرزوی هر تیمی است که چنین بازیکن کاملی را داشته باشد و با وی رویای قهرمانی در سر بپروراند.

==============

گزارش از رضا جعفری

==============

انتهای پیام / 138


کد مطلب: 65159

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65159/حسن-زاده-مرد-تاريخ-ساز-ورزش-قم-ستاره-اي-فوتسال-جهاني-كرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir