کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد؛

واریز زکات فطره تا عصر عید فطر به حساب نیازمندان در قم

خبرگزاری مهر , 24 خرداد 1397 ساعت 19:18

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: زکات فطره در روز عید در سطح شهر قم جمع آوری و تا عصر عید فطر به حساب نیازمندان واریز می‌شود.


به گزاش قم نیوز اکبر میرشکار با اشاره به ویژه برنامه‌ای که کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۲۱ ماه مبارک رمضان برای یاری نیازمندان در قم با همکاری صدا و سیمای مرکز نور برگزار شد، اظهار کرد: در این برنامه که حدود ۹ ساعت به صورت زنده پخش می‌شد، مردم قم ۳۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت نقدی و ۳۸۲ قطعه طلا که وزن آن بیش از یک کیلوگرم می‌شود برای یاری رساندن به نیازمندان کمک کردند.

وی از تأثیرگذاری ۶ گزارش مستند تلویزیونی که از زندگی ۶ نیازمند در قم تهیه و در ۲۱ ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز نور پخش شد، خبر داد و گفت: مردم نوع دوست قم برای این ۶ گزارش مبلغ ۷۰ میلیون تومان کمک کردند که در حال برطرف کردن مشکلات این خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در ادامه به کمک‌های مردمی از ابتدای ماه مبارک رمضان به جز روز ۲۱ این ماه، مبلغ یک میلیارد و ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک کردند که از مبلغ ذکر شده ۴۵۵ میلیون آن نقد و ۵۶۴ میلیون تومان آن به صورت کالا بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که میزان کمک‌های مردمی ۴۶۷ میلیون تومان بود که این میزان ۵۵ درصد امسال افزایش داشت.

میرشکار همچنین از توزیع بسته غذایی بین نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: تا ۲۰ خردادماه سال جاری، ۳ هزار و ۸۵۳ بسته غذایی به ارزش ۳۴۴ میلیون تومان به خانواده بیماران صعب العلاج، یتیمان و نیازمندان تحویل داده شد.

بیش از ۱۱ هزار سالمند در قم زیر پوشش کمیته امداد هستند

وی با اشاره به تعداد سالمندان و بیماران صعب العلاج که از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می‌برند، تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار سالمند و بیش از ۲ هزار بیمار صعب العلاج، خاص و زمین‌گیر زیر پوشش کمیته امداد قم قرار دارند و از خدمات حمایتی این نهاد بهره می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعداد غذای گرمی که از ابتدای ماه مبارک رمضان در مناطق شهری بین نیازمندان توزیع شده را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۱۰ هزار و ۸۸۰ پرس غذای گرم به ارزش ۱۰۵ میلیون تومان بین نیازمندان در شهر قم توزیع شد.

میرشکار، همچنین حمایت کمیته امداد از روزه داران نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: به صورت ویژه در قم، مبلغی برای ۱۶ هزار و ۶۷۱ خانوار زیر پوشش این نهاد، به عنوان کمک هزینه به حسابشان به صورت بن خرید واریز شد.

وی جمع مبلغ این بن حمایتی را که برای حمایت از روزه داران نیازمند به حسابشان واریز شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمعاً مبلغ یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان به حساب این خانوارها واریز شد که برای خانوارهای یک تا ۲ نفری مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، خانوارهای سه و چهار نفری مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و به حساب خانوارهای بالای چهار نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان واریز شد که اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه جانبازان خرید کنند.

جمع آوری ۱۸ میلیون تومان برای حمایت از مردم مظلوم غزه در راهپیمایی روز قدس قم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه نهاد حمایتی کمیته امداد و راه اندازی کمپین‌های مختلف، گفت: امسال در راهپیمایی روز قدس با وجود تبلیغات منفی دشمنان، مبلغ ۵۲ میلیون تومان برای کمک به نیازمندان و ۱۸ میلیون تومان برای حمایت از مردم مظلوم غزه جمع آوری شد که این مبالغ نسبت به سال گذشته افزایش حدود سه برابری داشت.

وی تأکید کرد: مبالغ جمع آوری شده برای حمایت از مردم مظلوم غزه به حسابی که به همین منظور در مرکز وجود دارد واریز و پس از جمع آوری همه کمک‌های مردمی از سراسر کشور برای حمایت از این مردم ستمدیده؛ با نظارت کامل به افراد متولی سپرده می‌شود تا صرف کمک به مردم فلسطین شود.

میرشکار در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به آمادگی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای دریافت فطریه مردم قم، گفت: صندوق جمع آوری فطریه از سوی کمیته امداد همزمان با عید فطر در میدان آستانه، محل‌های برگزاری نماز عید فطر و مساجد مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند مبلغ فطریه خود و خانواده‌شان را از طریقه سامانه الکترونیکی از طریق تلفن همراه به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز کنند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۵*۰۲۵*۸۸۷۷* برای واریز مبلغ فطریه خود به حساب کمیته امداد اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تأکید بر اینکه ترتیبی داده شده که مبالغ جمع آوری شده از فطره تا عصر روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز شود که برای این امر لیستی به ارزش بیش از دو میلیارد تومان برای کمک به نیازمندان آماده شده است.

میرشکار با اشاره به مبلغ فطریه جمع آوری شده در سال گذشته، گفت: حدود ۴۰۰ میلیون تومان فطریه سال گذشته در قم جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود این مبلغ امسال تا چند برابر افزایش یابد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 65200

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65200/واریز-زکات-فطره-عصر-عید-فطر-حساب-نیازمندان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir