کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی:

کمک به مسلمانان از دستورات دین است/ شرط قبولی عمل اعتقاد به خداست

خبرگزاری مهر , 24 خرداد 1397 ساعت 21:23

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: کمک به مسلمانان جزو دستورات دین است که البته اگر به دین هم توجه نداشته باشیم مسئله‌ای انسانی است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه روز قیامت روز حساب است اظهار داشت: در روایات آمده اییت که قبل از اینکه اعمال شما محاسبه شود، خودتان به محاسبه اعمال بپردازید.

وی ادامه داد: پیامبر فرموده است که با هوشترین افرد کسی است که در دنیا نفس خود را محاسبه کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به منش شهدا در این زمینه اظهار داشت: افراد مومن و به خصوص شهدا دفترچه‌ای همراه داشتند و هر شب به محاسبه کارهای روزانه می پرداختند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه قبولی عمل از خود آن بالاتر است گفت: اعمال مقبول در آخرت برای انسان مفید است و شرط قبولی عمل نیز ایمان و اعتقاد به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه کسی نباید مغرور به پرعملی شود اضافه کرد: در صورتی عمل مقبول است که با اعتقاد به خدا انجام شود؛ اموال انسان حلال باشد و انسان باعث رنجش والدین، همسر و دیگران نشود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) اظهار داشت: مسجدسازی با اینکه از بهترین کارهاست ولی خداوند این کار را از کفار قبول نمی‌کند همچنین در روایات بیان شده که ولایت ائمه شرط قبولی عمل است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به مال حلال و تاثیر آن در زندگی انسان گفت: اگر انسان اموال حرام داشته باشد بسیاری از اعمال او از جمله حج پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه در اسلام، مرز جغرافیایی وجود ندارد گفت: به همین دلیل اگر مسلمان و مظلومی در یمن و نیجریه و ... هم مورد ظلم واقع شود به هر مقدار که می توانیم باید به آن‌ها کمک کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: کمک به مسلمانان جزء دستورات دین است که البته اگر به دین هم توجه نداشته باشیم مسئله‌ای انسانی است.

وی با انتقاد از کسانی که گاهی حرف‌هایی در مورد کمک به فلسطین و ... مطرح می‌کنند افزود: این سخنان با روح اسلام سازگار نیست.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 65202

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65202/کمک-مسلمانان-دستورات-دین-شرط-قبولی-عمل-اعتقاد-خداست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir