جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 65209
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

عيد فطر فرصت ارزنده برای تجديد عهد با اهل بيت(ع) است

قم نيوز : استاد حوزه علميه قم گفت: شيعيان در عيد فطر به اهل بيت(ع) توجه پيدا مي‌كنند و در معارف پيروان اهل بيت(ع) و شيعيان اثني عشري اين توجه وجود دارد و به تجديد پيمان و عهد با اهل بيت(ع) مي‌پردازند و ارادت و تقرب به آنها دارند.
عيد فطر فرصت ارزنده برای تجديد عهد با اهل بيت(ع) است
عيد فطر فرصت ارزنده برای تجديد عهد با اهل بيت(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی امروز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: ماه رمضان از ارزش‌های مهمی برخوردار است که کسب تقوا یکی از مهمترین ارزش‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید روزه را بر شما واجب کردیم تا تقوا پیشه کنید بنابراین مسلمانان پس از یک سال با ارزیابی اعمال و رفتار خود در ماه رمضان به سوی خدا برمی‌گردند.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه انسان‌ها با روزه‌داری و توجه به دستورات دینی تقوا را در خود تقویت می‌کنند گفت: انسان‌ها باید درجات تقوا را افزایش دهند و به خودداری و مواجهه باگناه بپردازند.

وی عنوان کرد: مسئله دوم در بحث روزه اهمیت قرآن است بنابراین برگشت به قرآن و توجه به دستورات قرآن مهم است و در پایان ماه رمضان مسلمانان باید با قرائت قرآن نگاه جدیدی به دستورات دینی پیدا کنند.

جعفری فراهانی یادآور شد: مسلمانان با قرائت قرآن از دستورات خداوند در بخش‌های مختلف مانند خودشناسی، پیامبر شناسی، امام‌شناسی و تاریخی الگوبرداری می‌کنند که دستاورد مهمی است که از ماه رمضان دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت عید سعید فطر گفت: در این عید مسلمانان پس از یک ماه تمرین روزه‌داری و خودداری از گناهانی مانند غیبت، تهمت و نگاه به نامحرم، غفلت نسبت به دستورات دینی، پرداختن به اقامه نماز، مسئله روزه و حج می‌توانند خود را ارزیابی کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ اگر افراد پس از طی این مراحل می‌توانند عید و جشن برگزار کنند و در قنوت نماز عید فطر نیز ذکر شده که این عید برای محمد(ص) و آل محمد قرار داده شده بنابراین این عید توجه مجدد به اهل بیت(ع) است که ارزش و برکت بزرگی محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از جهان اسلام یعنی اهل سنت از توجه، شناخت و اهمیت اهل بیت(ع) در معارف دینی غافل هستند.

جعفری فراهانی با بیان اینکه مسلمانان سراسر جهان در عید فطر باید به اهل بیت(ع) توجه کنند گفت: این امر در بین اهل سنت وجود ندارد ولی در معارف پیروان اهل بیت(ع) و شیعیان اثنی عشری این توجه وجود دارد و به تجدید پیمان و عهد با اهل بیت(ع) می‌پردازند و ارادت و تقرب به آنها دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) اجر پیامبری خود را در تقرب به اهل بیت(ع) قرار داده‌اند بنابراین مسلمانان باید مودت به اهل بیت(ع) داشته باشند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مسلمانان با اقامه نماز متحد شوند گفت: مسلمانان در اقامه نماز عید وحدت کلمه دارند بنابراین جمعیت بی‌نظیری در عید فطر جمع می‌شوند که خوف دشمنان را به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها که با معارف دینی و قرآن مخالف هستند با مشاهده مسلمانان وحشت‌زده می‌شوند.

جعفری فراهانی یادآور شد: اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند با اتحاد خود می‌توانند از جمعیت مسلمانان فلسطین حمایت کنند که دشمنان از این امر هراس دارند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb95b0.rhbsgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما