يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : 65245
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بیمه سلامت استان قم اعلام کرد

926 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت در قم /اجرای طرح حذف دفترچه بیمه در 3 استان

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: 926 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که 48 نفر از این بیماران دارای بیماری هموفیلی هستند.
926 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت در قم /اجرای طرح حذف دفترچه بیمه در 3 استان
926 بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت در قم /اجرای طرح حذف دفترچه بیمه در 3 استان
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان امروز با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های غیرضروری در بیمه سلامت استان قم اظهار کرد: در این راستا نشست‌های متعددی با مدیران و اعضای مراکز درمانی، سازمان نظام پزشکی، انجمن پزشکان عمومی و نظام داروسازی داشتیم تا با تعامل دو سویه شاهد حذف هزینه‌های غیرضروری و ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان بیمه سلامت در استان قم باشیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال الکترونیکی کردن خدمات در بیمه سلامت استان قم هستیم تا ضمن تسهیل در ارائه خدمات و حذف مراجعات غیرضروری، شاهد نظارت موثر بر عملکرد مراکز درمانی باشیم، در این راستا رسیدگی مکانیزه به اسناد بستری به صورت پایلوت در قم انجام شد، همچنین طرح استحقاق بخشی برای حذف دفترچه در سامانه پاراکلینیک به اجرا درآمد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: 926 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که 48 نفر بیمار هموفیلی، 89 نفر بیمار تالاسمی، 271 نفر بیمار دیالیزی، 372 نفر بیمار ام اس و 145 نفر بیمار پیوند کلیه هستند.

فخاریان، بیمه سلامت را وابسته به منابع دولتی دانست و تصریح کرد: در قالب صندوق بیمه سایر اقشار 40 هزار نفر از طلاب خارجی از 100 کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، همچنین در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه باجه داریم و خدمات صدور دفترچه در همان محل انجام می‌شود که هزینه آن با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: بیمه‌ها محدودیت‌های زیادی دارند و بخشی از بودجه ای که برای بیمه سلامت در بودجه مصوب می‌شود، در نهایت تخصیص پیدا نمی‌کند و بیمه سلامت طی سال‌های متعدد دچار زیان شده است و به همین دلیل در روند پرداخت پول به مراکز درمانی تاخیر اتفاق می‌افتد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در طرح استحقاق سنجی حذف دفترچه بیمه سلامت در سه استان به صورت پایلوت انجام می‌شود و اجرای مرحله کشوری این طرح باید تا شهریورماه آغاز شود، در گام اول دیگر برای بستری نیازی به دفترچه نیست.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbs5b0.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما