يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 65254
منبع : خبرگزاری ايرنا

15 هزار سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی درمدارس قم

قم نيوز : رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: 15 هزار دانش آموز سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس این استان مهارت های زندگی و فردی را به سایر دانش آموزان ارائه کردند.
15 هزار سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی درمدارس قم
15 هزار سفیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی درمدارس قم
به گزارش قم نیوز علیرضا مظاهری روز یکشنبه افزود: در مقطع متوسطه اول 150 مدرسه در طرح توانمندسازی دانش آموزان و والدین فعالیت دارد تا با تربیت سفیران پیشگیری از آسیب های اجتماعی بتواند آموزش ها را فراگیر کند.
وی اضافه کرد: در این طرح از هر پایه یک کلاس تعریف شده است تا دانش آموزان با آموزش های مهارتی در مقابله به آسیب های اجتماعی از جمله مهارت «نه گفتن» در موقعیت های خطر آفرین، خودمراقبتی، فشار همسالان و رفتارهای ارتباطی آشنا شوند.
وی ادامه داد: هر سفیر موظف است تا آموزش ها را به دانش آموزان ارائه کند، از این طریق در کمترین زمان و به سرعت آموزش ها فراگیر می شود ضمن اینکه فراگیری آموزش ها توسط همسالان تاثیرگذاری بیشتری دارد.
مظاهری گفت: دانش آموزان در 85 مدرسه در متوسطه دوم مهارت های پیشگیری را فراگرفتند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل بودند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان داشت: پنج هزار و 400 تن از معلمان و مربیان در این دوره آشنایی با انواع مواد مخدر، شیوه های ارتباطی مناسب با دانش آموزش و مضرات استفاده از سیگار و سایر مواد را فرا گرفتند تا این آموزش ها را در مدارس ارائه کنند.
در استان قم 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.
وی ارائه آموزش ها را مهمترین امر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه استعمال دخانیات دانست و گفت: در مدارس استان قم کارگاه های آموزشی مختلف مهارتی، نمایش های عروسکی، تعاملات چهره به چهره، گردهمایی فعالان مبارزه با دخانیات و سایر برنامه ها برگزار شده است.
وی تاکید کرد: آموزش ها باید مستمر باشد تا دانش آموزان با مهارت آموزی و کسب آگاهی، در خارج از مدارس و در مواجه با فشار گروه های همسال و محیط های پرخطر با «نه گفتن» از خطر به دور باشند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcba5b0.rhbsspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما