يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 65273
منبع : خبرگزاری مهر
حجت‌الاسلام ذوالنور گفت:

طرح اعاده اموال نامشروع موجب شفافیت فعالیت مسئولان می‌شود

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال را موجب شفافیت فعالیت‌های مسئولان دانست و گفت: این طرح می‌تواند از بسیاری از مسائل جلوگیری کند.
طرح اعاده اموال نامشروع موجب شفافیت فعالیت مسئولان می‌شود
طرح اعاده اموال نامشروع موجب شفافیت فعالیت مسئولان می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع گفت: بر اساس این طرح اموال کسب شده مسئولان مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر معلوم شود که اموال به صورت نامشروع و غیر متعارف کسب شده است،‌ باید به بیت‌المال بازگردانده شود.

وی با بیان اینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان طرح یک‌ فوریتی است، ادامه داد: در حال حاضر این طرح در نوبت ارائه در مجلس است و به نظر می‌رسد تا دو یا سه هفته آینده در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح مخالفانی هم دارد، عنوان کرد: در حال حاضر برخی نمایندگان با عنوان ‌طرح، برخی با اصل طرح و برخی نیز با موضوع طرح مخالفت دارند، همچنین برخی دیگر از نمایندگان نیز اعتقاد دارند که اجرای این طرح تبعات زیادی خواهد داشت.

مطالبه‌گری از مسئولان موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود

وی افزود: بنده از امضاکنندگان و حامیان این طرح هستم اما به نظر می‌رسد که این طرح همچنان جامع نیست و باید روی این طرح کار بیشتری صورت گیرد اما به طور کلی نهادینه شدن فرهنگ مطالبه‌گری از مسئولان بسیار خوب است و موجب اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: این طرح موجب می‌شود که فعالیت‌های مسئولان شفاف شود و مردم بر نمایندگان خود نظارت داشته باشد و بدون تردید این مسئله می‌تواند از بسیاری از مسائل جلوگیری کند و قدرت بازدارندگی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تصویب شدن این طرح گفت: به نظر بنده اگر فضای مجلس در این دوره مناسب باشد،‌ این طرح باید تصویب شود اما با توجه به شرایط فعلی مجلس، احتمالاً کلیاتی از این طرح تصویب و باقی کار نیز به کمیسیون‌ها سپرده‌ می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc1iqe.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما