يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 65276
منبع : خبرگزاری مهر

استقبال قمی‌ها از نمایش «یک دختر یک سرباز»

قم نيوز : مدیرگروه تئاتر ایده گفت: نمایش یک دختر یک سرباز که اجرای آن تا ۲۸ خرداد در تالار مرکزی شهر ادامه دارد با استقبال خوب خانواده‌های قمی و مسئولان فرهنگی مواجه شده است.
استقبال قمی‌ها از نمایش «یک دختر یک سرباز»
استقبال قمی‌ها از نمایش «یک دختر یک سرباز»
به گزارش قم نیوز احمد سلیمانی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز نمایش «یک دختر، یک سرباز» در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این نمایش در سال ۱۳۸۵ توسط گروه تئاتر ایده به تولید رسیده و به عنوان نخستین اثری است که توسط این گروه نمایشی به صحنه رفت.

وی با اشاره به موفقیت‌های نخستین این نمایش در جشنواره‌های نمایشی گفت: نمایش «یک دختر، یک سرباز» در نخستین سال اجرا در سیزدهمین جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان هفت جایزه نخست این جشنواره را از آن خود کرد و به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شد.

مدیرگروه نمایشی ایده ادامه داد: پس از برگزیده شدن این نمایش در جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان در فستیوالی در هند و پس از آن در سال ۸۷ در فستیوالی در مالزی اجرا شد که در فستیوال هند جزو پنج اثر برگزیده و با حمایت آنان اثر بعدی این گروه نمایشی به هند رفت و در مالزی نیز به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شد.

سلیمانی با اشاره اجرای مجدد این نمایش در ماه رمضان سال جاری، بیان کرد: یکی از دلایل انتخاب این اثر برای اجرا در ماه رمضان سال جاری، موضوعیت این نمایش بود که پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از تولید، هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارد و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با خرداد همزمان شده بود و این ماه، به عنوان یک ماه حماسی در تاریخ ایران محسوب می‌شود، این نمایش برای اجرای مجدد در این ماه انتخاب شد.

تهیه کننده خصوصی نداریم

وی در ادامه گفت: با توجه به گذشت این مدت طولانی، سه بازیگر از مجموعه بازیگران در این نمایش تغییر کردند و این مسئله موجب شد که تمرین‌های این گروه به صورت فشرده‌تر و بیشتر تمرین کنند که تمرین مجدد این نمایش از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و به صورت مستمر تا زمان اجرا تمرین‌ها ادامه داشت تا با آمادگی بیشتری این نمایش به روی صحنه برود.

این پیشکسوت تئاتر با اشاره به حضور تهیه کننده خصوصی در برخی نمایش‌ها، بیان کرد: این نمایش از تهیه کننده خصوصی برخوردار نیست و بیشتر آثاری که در گروه تئاتر ایده تولید می‌شود، توسط همین گروه تهیه کنندگی آن هم صورت می‌گیرد ولی برخی نهادهای دولتی مانند استانداری و حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان قم در اجرای این نمایش همکاری کردند.

سلیمانی با بیان اینکه ما به دنبال تهیه کننده خصوصی برای اجرای آثار تولیدی گروه تئاتر ایده هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال تهیه کننده‌ای هستیم که به صورت حرفه‌ای وارد کار شود تا بتوانیم به اهداف حرفه‌ای گروه دست یابیم.

خلاصه داستان نمایش «یک دختر، یک سرباز»

وی با اشاره به خلاصه داستان نمایش «یک دختر، یک سرباز» گفت: شیرین دختربچه‌ای است که پدرش مرخصی‌اش تمام شده و می‌خواهد به جبهه بازگردد ولی شیرین دوست ندارد که پدر به جبهه بازگردد که در این حین یک هیولایی به اتاق او حمله می‌کند که او با کمک عروسک‌هایش قصد دارد این هیولا را از اتاق خود دور کند.

مدیر گروه تئاتر ایده با بیان اینکه گروه تئاتر ایده در دو حوزه تئاتر کودک و نوجوان و بزرگسالان فعالیت دارد، مطرح کرد: پیش از ماه مبارک رمضان نمایش «راه معبد» در آنکارا به اجرا رسید و این نمایش به عنوان نماینده ایران در ترکیه حضور داشت که بهترین جایزه را به خود اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه نمایش یک دختر، یک سرباز از ۲۱ اردیبهشت‌ماه در تالار مرکزی شهر به روی صحنه رفته است، گفت: اجرای این نمایش تا ۲۸ خردادماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند در فرصت باقی مانده با تهیه بلیط این نمایش از سایت ایران کنسرت به تماشای این نمایش جذاب بنشینند.

عوامل اجرایی نمایش

سلیمانی با اشاره به عوامل اجرایی این نمایش، بیان کرد: نویسندگی این اثر با محمدرضا کوهستانی، کارگردانی آن با احمد سلیمانی است که حمید لاجوردی، ماشاالله کوهستانی، مهدی نیکروش، محمد حاجی بابایی، فائزه حسینی، فاطمه حسینی، نیما سیاری به عنوان بازیگر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

وی دیگر عوامل اجرایی این نمایش را محمدرضا کوهستانی آهنگساز، جواد پیروزی دستیار کارگردان، مهدی نیکروش طراح صحنه و لباس، محمدرضا آزاد طراح نور معرفی کرد و گفت: مدیر اجرا بهروز نیازمند، مهدی پاشوی طراح پوستر و لیلا افشار روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای این نمایش را عهده‌دار بودند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfv0dv.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما