يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 65283
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام منتشر شد

قم نيوز : توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری نهادهای علمی کشور، فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام منتشر شد.
فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام منتشر شد
فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام منتشر شد
به گزارش قم نیوز فراخوان مقالات همایش ملی فلسفه کلام، با محوریت‌ آراء و اندیشه های آیت الله العظمی جعفر سبحانی، به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همکاری نهادهای علمی کشور منتشر شد.

در این فراخوان دو محور کلی برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تعیین شده است. در بخش همایش قم محور های: درباره فلسفه علم کلام(چیستی و هستی فلسفه کلام)، مسائل فلسفه کلام(چیستی، هستی، تطور علم کلام و ...)،‌ ترابط علم کلام با علوم اسلامی انسانی(فقه، اصول فقه، فلسفه، تاریخ و ...)، آراء و اندیشه های کلامی آیت الله سبحانی و نقش آیت الله سبحانی در تبیین، رشد و گسترش علوم عقلی گنجانده شده است.

در بخش همایش تبریز همچنین آراء و اندیشه های فقهی و اصولی آیت الله سبحانی، آراء‌ تفسیری و آراء ایشان در علوم حدیث، تاریخ و ... مورد توجه قرار گرفته است.

مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش تا نیمه مردادماه سال جاری و فرصت ارسال اصل مقالات تا پایان مهرماه 97 در نظر گرفته شده است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با آدرس قم، بلوار 15 خرداد، خیابان شهید میثمی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ گروه کلام مکاتبه و یا با شماره تماس 02537603571 داخلی 142 تماس حاصل نمایند.

 گفتنی است همایش ملی فلسفه کلام به رسم هر ساله پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پاسداشت این روز، همزمان با روز جهانی فلسفه، نیمه دوم آبان ماه سال جاری در دو شهر قم و تبریز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsx09.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما