کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با کسب ۵ مدال رنگارنگ؛

تیم دو و میدانی استان قم قهرمان کشور شد

خبرگزاری مهر , 28 خرداد 1397 ساعت 20:01

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم از قهرمانی تیم دو و میدانی استان قم با کسب ۵ مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور خبر داد.


به گزارش قم نیوز علی رضایی اظهار داشت: مسابقات دو و میدانی قهرمانی مردان کشور  روز یکشنبه در مشهد به پایان رسید و تیم دو و میدانی استان قم پس از قهرمانی تیم‌های نوجوانان و سپس جوانان قم در سطح کشور، در رده بزرگسالان هم به مقام نخست دست پیدا کرد.

وی افزود: قهرمانی قم در حضور استان‌های قدرتمند دو و میدانی کشور نشان از توان بالای دو و میدانی کاران قمی در سطح ملی دارد به طوری که قهرمانی در یک سال در همه رده‌های سنی نه یک رویداد اتفاقی است و و نه رخدادی است که بتوان از آن به سادگی گذر کرد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم گفت: در این مسابقات تیم دو و میدانی قم صاحب ۵ مدال شد که کیفیت آن شامل ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و یک برنز بود و با تیم دوم که استان فارس بود برابری می‌کرد اما در جمع امتیازات رکوردها و سایر بخش‌های امتیاز آور تیم قم در صدر قرار گرفت و قهرمان شد.

رضایی بیان داشت: در این مسابقات رضا ملک پور نماینده پرافتخار استان با زمان ۵۰.۹۲ ثانیه رکورد ۴۰۰ متر با مانع ایران را شکست و ضمن کسب مدال طلا، پس از ۲۲ سال رکورد این رشته را در سطح ملی ارتقا داد و محسن ربانی نماینده قم در پرش با نیزه با پرش ۴ متر و ۲۰ سانتی متری قهرمان شد.

وی عنوان کرد: محسن ربانی همچنان در روزهایی که یک مربی است و نه یک پرنده، و تجربه و دانش خود را در اختیار جوان‌ها قرار می‌دهد رکورددار پرش با نیزه ایران است و در این مسابقات تصمیم به بازگشت به عرصه مسابقه گرفت و باز هم در صدر بود.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم تصریح کرد:  تیم دوومیدانی  قم در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی موفق به کسب مدال طلا شد که مهدی رضایی، علی کشاورز، رضا ملک پور و محمدرضا فریدی ترکیب تیم قهرمان و طلایی این ماده را تشکیل دادند و  محمدحسین اسکندری از قم نیز در پرتاب وزنه با پرتاب ۱۸.۶۶ متری به مدال برنز رسید.

رضایی افزود: در پرش ارتفاع نیز آرین زرعکانی از قم پس از محمد رضا وظیفه دوست به مقام دوم رسید. بدین ترتیب تیم قم بالاتر از تیم‌های فارس، کرمانشاه، ایلام و چهارمحال و بختیاری به مقام قهرمانی کشور دست پیدا کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 65305

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65305/تیم-دو-میدانی-استان-قم-قهرمان-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir