دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 65309
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی:

همایش بین المللی «انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» برگزار می شود

قم نيوز : پیش نشست‌های همایش بین المللی «انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» در ایران و خارج برگزار می شود که این همایش فروردین سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
همایش بین المللی «انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» برگزار می شود
همایش بین المللی «انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام الهی نژاد در مورد عملکرد پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: این پژوهشکده  مشتمل بر سه گروه مهدویت پژوهی، آینده پژوهی دین و دینداری و جریان شناسی مهدویت می‌باشد و  5 نفر عضو هیئت علمی و 2 نفرمحقق رسمی و 13 محقق پروژه‌ای  دارد.

وی افزود:  فعالیت‌های شاخصی که در پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی انجام شده، یکی پروژه روش نقد و بررسی روایات مجری آن بر عهده حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان پروژه دوم مجری آن حسین الهی نژاد مهدویت پژوهی (مساله شناسی، معرفت‌شناسی و مبانی‌شناسی) که سال 1395به چاپ رسید.

 رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی افزود: پروژه بعدی خانواده و زمینه‌سازی ظهور مجری آن با اجرای حجت‌الاسلام محمود ملکی راد می‌باشد که در سال 1395 به چاپ رسید. پروژه دیگر آینده پژوهی خانواده در ایران مبتنی بر سیاست جمهوری اسلامی ایران که اجرای آن بر عهده حجت‌الاسلام رحیم کارگر بوده  در سال 1396 به پایان رسید و در فرایند چاپ قرار دارد. پروژه دیگر زمینه‌سازی ظهور که مجری آن حجت‌الاسلام حسین الهی‌نژاد بوده که در سال 1396 به پایان رسید که در دست چاپ می‌باشد.

وی ادامه داد: از جمله کارهای شاخص که در سال 1396 به انجام رسید 5 کرسی ترویجی در راستای پروژه های موظفی اعضای هیئت علمی است و نیز از جمله کارهای سال 1396 مشارکت بر همایش سیزدهمین همایش دکترین مهدویت در این همایش 12 مقاله از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه آماده شد که از این 12 مقاله 3 مقاله در مجله علمی پژوهشی به چاپ رسید.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان داشت: از جمله کارهای مهم که در سال 1396 صورت گرفت پروژه های احمد اسماعیل بود که 7 پروژه تعریف شد که تعدادی از پروژه ها شروع شده و در حال انجام است.

وی به پروژه های چاپ مقالات علمی پژوهی اشاره کرد و بیان داشت:  اعضای هیئت علمی پژوهشکده مهدویت در سال 1396حدود 20 مقاله آماده کردند در مجله علمی پژوهشی به چاپ رسیده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی  گفت: به طور کلی پروژه های که پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دارد اعم از موظفی و غیر موظفی، قطبی، غیر قطبی 49 پروژه می باشد از این 49 پروژه 22 پروژه غیر قطبی و بیشتر آن قطبی می‌باشد.

وی افزود: باز  فعالیت‌های مهمی که پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی در آینده دارد 5 کرسی نظریه پردازی می باشد. و همچنین 23  جلد کتاب در سال 1397 و 1398 در پژوهشکده به چاپ خواهد رسید. 5 تفاهم نامه در سال 1396 در پژوهشکده بین مراکز مختلف به امضاء رسیده است. از جمله کارهای که در قالب چشم انداز در سال 1397 ـ 1396 انجام گرفت. در دو همایش مشارکت جدی داشتیم یکی در چهاردهمین همایش دکترین مهدویت قریب به 19 مقاله اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نوشتند از این 19 مقاله 17 مقاله از مقالات علمی پژوهشی یا به چاپ رسید یا در آرشیو مجله علمی پژوهشی قرار گرفت که بعدا ان شاءالله به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: همایش بعدی گفتمان مهدویت در گلپایگان را داشتیم که علاوه بر تدوین مقالات پنل علمی مقالات را بر عهده گرفتم که 5 مقاله، مقاله برتر شاخته شد و جوایز هم گرفته شد. از جمله دیگر کارهای سال 1398ـ 1397 همایش بین المللی «انتطار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» را داریم این همایش گسترده پیش نشست‌های در ایران و خارج را دارد این همایش مهم در فروردین سال 1398 برگزار خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcco1qe.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما