سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 65325
منبع : خبرگزاری ايرنا

کمک 5 میلیارد ریالی شهرداری به فرودگاه قم تصویب شد

قم نيوز : اعضای شورای اسلامی شهر قم عصر دوشنبه در پنجاه و دومین جلسه رسمی این شورا لایحه پرداخت 5 میلیارد ریالی جهت انجام مطالعات فرودگاه شهر قم را تصویب کردند.
کمک 5 میلیارد ریالی شهرداری به فرودگاه قم تصویب شد
کمک 5 میلیارد ریالی شهرداری به فرودگاه قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار داشت: احداث فرودگاه یکی از اقدام های ضروری برای توسعه، عمران و آبادانی این شهر محسوب می شود.

مجید اخوان افزود: مدیریت شهری قم برای این که سهمی در این زمینه داشته باشد، بر اساس توافقی که با استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت گرفته، از محل ماده 16بودجه شهرداری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان متولی طرح فرودگاه قم کمک می کند.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
همچنین اخذ مجوز محاسبه حذف پارکینگ پلاک ثبتی 2471 متعلق به مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) کمیته امداد امام خمینی(ره) قم از دیگر مصوبه های این جلسه بود.

اخوان با بیان این که مجتمع یاد شده 47 واحد حذف پارکینگ داشته است، افزود: 38پارکینگ آن تامین شده و 9 واحد حذف پارکینگ به مبلغ یک میلیارد و 560 میلیارد ریال بدهکار شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه در پایان سال 96 مقرر شد این 9 واحد با فرمول 25P محاسبه شود که در این صورت با یک میلیارد و160میلیون کاهش قیمت به مبلغ 400 میلیون ریال محاسبه می شود.

اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه عوارض قطع اشجار نیز در این جلسه به تصویب رسید، که عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حوزه پارک ها و فضای سبز با معاونت شهرسازی شهرداری در قالب طرح تفصیلی، هماهنگ باشند تا آن مکان هایی از شهر که قرار است بازگشایی معبر صورت بگیرد و یا تکلیف کوچه های منشعب از خیابان ها مشخص شود، کاشت درخت انجام نشود.

اخذ مجوز پرداخت غرامت وارده به کشت محصول های کشاورزی واقع شده در طرح دپو متروی قم نیز در این جلسه تصویب شد که علیرضا احمدی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا افزود: با توجه به محاسبه خسارت های وارده به کشاورزان از طریق کارشناسان، پرداخت خسارت وارده به زمین های کشاورزی مقرون به صرفه تر از توقف طرح مترو است و به همین علت مورد موافقت کمیسیون مذکور قرار گرفت.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcameni.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما