سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 65336
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
فرماندار قم اعلام کرد:

فرماندار قم: لزوم استفاده از پساب فاضلاب شهری قم برای تأمین آب فضای سبز جنگلی

قم نيوز : فرماندار قم گفت: جداسازی آب مصرفی فضای سبز از شبکه شهری به صورت شبکه‌های آب خام با حفر چاه‌های جدید، لوله گذاری و حذف آبیاری با تانکر اقدامی قابل تقدیر است.
لزوم استفاده از پساب فاضلاب شهری قم برای تأمین آب فضای سبز جنگلی
لزوم استفاده از پساب فاضلاب شهری قم برای تأمین آب فضای سبز جنگلی
به گزارش قم نیوز رضا سیار ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری در روند توسعه فضای سبز، اظهار داشت: فضای سبز شهر قم با تلاش‌های سال‌های اخیر مدیریت شهری حرکت رو به توسعه ای داشته به ویژه اقداماتی که در معابر، خیابان‌ها، رفیوژها و... در حال انجام و مجموع آن قابل تقدیر است.
فرماندار قم با اشاره به اقدامات سازمان پارک‌ها در توسعه فضای سبز شهر قم، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مناسب را می‌توان شناسایی فضای سبز اماکن عمومی، واحدهای آموزشی و فرهنگی و... دانست که با نظارت تخصصی سازمان پارک‌ها، می‌توان فضای سبز را ذیل این ستاد توسعه داد و شاهد تحولی عظیم در آینده نزدیک در این زمینه باشیم.
سیار ادامه داد: علاوه بر توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان پارک‌ها را می‌توان جداسازی آب مصرفی فضای سبز از شبکه شهری به صورت شبکه‌های آب خام با حفر چاه‌های جدید، لوله گذاری و حذف آبیاری با تانکر دانست که در آینده هزینه‌های نگهداری را کاهش و پایداری فضای سبز را تضمین می‌کند.
وی تاکید کرد: ساماندهی و تغییر کاربری چاه‌هایی که اراضی آن از کشاورزی به فضای سبز تغییر کاربری یافته، بازسازی ونوسازی این چاه‌ها و تخصیص آن به فضای سبز از اقدامات مطلوبی است که اگرچه به خاطر بروکراسی اداری کند پیش رفته بسیار قابل تقدیر است.
فرماندار قم مهم‌ترین منبع تأمین آب فضای سبز جنگلی پیرامون شهر استفاده را پساب فاضلاب دانست و یادآور شد: در قانون بر این موضوع تاکید شده است علاوه براینکه کاربرد پساب فاضلاب برای پارک‌های جنگلی مطلوب‌تر و امکان بالقوه قابل حصول است.
سیار اذعان کرد: ظرفیت دیگری در قم ظرفیت تغییر کاربری اراضی تحت شرب چاه‌های کشاورزی که به بافت صنعتی و مسکونی تغییر کرده و طبق قوانین وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای قابل وصول برای فضای سبز است که می‌توان بر آن تکیه کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcce1qe.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما