سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 65343
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم خبر داد

تبديل صدا و سيماي مركز قم به میز معارف شبکه‌های استانی

قم نيوز : مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گفت: برنامه‌ريزي شده مجموعه مرکز قم به میز معارف شبکه‌های استانی کل کشور تبدیل شود و بر اين اساس در قم سیاست‌گذاری برای همه شبکه‌هاي استانی و بخشی از تولیدات انجام می‌شود.
تبديل صدا و سيماي مركز قم به میز معارف شبکه‌های استانی/توليد 32 هزار و 400 دقيقه برنامه ويژه ماه رمضان
تبديل صدا و سيماي مركز قم به میز معارف شبکه‌های استانی/توليد 32 هزار و 400 دقيقه برنامه ويژه ماه رمضان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: برنامه‌های ماه رمضان صدا و سیما شامل بخش‌های رادیو، تلویزیون و خبر است که موضوعاتی در قالب انعکاس فرهنگ عبادت، کمک به محرومان و عبادت اجتماعی را دربرمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای بخش‌های معارفی رادیو 14 هزار و 400 دقیقه و در حوزه سیما 18 هزار دقیقه برنامه در ماه رمضان برنامه‌ریزی شده بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با بیان اینکه ارتباط ویژه با شبکه‌های سراسری و بین‌المللی صورت گرفته است گفت: 300 ساعت برنامه به شبکه‌های برون‌مرزی، ملی و بین‌المللی ارسال شد.

 

تأثیر برنامه‌ها در افزایش 20 درصدی کمک‌ها به کمیته امداد

وی به تاثیرگذاری برنامه‌های صدا و سیما در زمینه کمک به محرومان و آسیب‌دیدگان اشاره کرد و افزود: صدا و سیما با کمیته امداد در این زمینه همکاری دارد و با وجود مسائل مالی و فشارهای اقتصادی 20 درصد کمک‌ها به مجموعه کمیته امداد از راه برنامه‌های صدا و سیما افزوده شده است.

لطفی نیاسر خاطرنشان کرد: کمک مردم به مجموعه زندانیان غیر عمد امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

وی با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها و کمک‌ها به آستان مقدس حضرت معصومه در قم گفت: در مجموع روزی 6 ساعت برنامه‌های مختلف جشن‌ها، مناجات و تفسیر قرآن از مجموعه آستان مقدس حضرت معصومه از طریق رادیو تلویزیون روی آنتن رفته است و 100 نفر از همکاران فنی، صدا و سیما، خبر و بخش مجازی به طور مستقیم درگیر کار بودند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم خاطرنشان کرد: برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) از شبکه‌های تلویزیونی نور، قرآن، دو، سه، آموزش، افق و خبر و شبکه‌های برون مرزی جام جم، الکوثر، العالم و سحر آذری پخش شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده مجموعه مرکز قم به میز معارف شبکه‌های استانی کل کشور تبدیل شود گفت: بر همین اساس در قم سیاست‌گذاری برای همه شبکه‌های استانی انجام می‌شود. این کار از ماه رمضان شروع شده و برنامه‌های معارفی و احکام برای شبکه‌های معارفی و استانی برنامه‌ریزی شد و استقبال خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

لطفی نیاسر با بیان اینکه ترتیل‌خوانی در حرم حضرت معصومه(س) منشأ خیرات فراوانی است گفت: ترتیل خوانی نوجوانان مورد اقبال شبکه دو و امید قرار گرفت که روزانه پخش 30 دقیقه مطالب بسیار مفید قرآنی برای نوجوانان و جوانان را به همراه داشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی از سخنان مراجع تقلید تولید و در ایام ماه رمضان پخش شد و در زمینه سفره‌های ساده افطاری از سفره‌هایی که از سوی خیران گسترده می‌شد گزارش‌های خوبی تهیه و پخش شد.

 

بازخورد موفق برنامه باز باران

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم به تغذیه و بهداشت بر اساس طب سنتی اشاره کرد و افزود: مردم علاقه به طب سنتی دارند و در قم کارشناسان معتبری وجود دارند و بسیاری از افراد دکتر متخصص طب سنتی هستند بنابراین سعی شده تغذیه و بهداشت بر مبنای طب سنتی تقویت شود.

لطفی نیاسر با اشاره به جایگزینی برنامه باز باران با برنامه شهر کریمه گفت: مجری برنامه شهر کریمه از جمله مجریان توانمند بود که شبکه‌های سراسری نیز درصدد جذب این مجری بودند بنابراین برای تنوع تولید برنامه جدید پیگیری شد و بازخورد مردمی نشان می‌دهد برنامه باز باران موفق بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeeni.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما