سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب : 65360
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در ترویج صرفه جویی در مصرف آب

قم نيوز : مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.
لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در ترویج صرفه جویی در مصرف آب
لزوم استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات در ترویج صرفه جویی در مصرف آب
به گزارش قم نیوز دکتر علی جان صادق پور پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما در همین راستا تاکنون چندین تفاهم نامه همکاری با دفتر تبلیغات و نیز مرکز مدیریت حوزه های علمیه داشته ایم تا هر چه بیشتر و بهتر از ظرفیت و توان طلاب و فضلای حوزه در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب و مقابله با آفت اسراف در این خصوص استفاده کنیم.

وی افزود: خوشبختانه پیش از ماه مبارک رمضان امسال ، جلساتی به منظور توجیه و آموزش روحانیون مبلغ انجام شد که ثمرات و برکات خوبی هم به همراه داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین به اهمیت فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در خصوص تشویق و ترغیب مردم به مصرف مناسب و به اندازه آب تاکید کرد و گفت: در طول سال به خصوص ایام هفته صرفه جویی در مصرف آب که اول تا هفتم تیرماه است، در تریبون های نماز جمعه، صدا و سیما و همچنین اماکن مقدس سخنرانی ها و برنامه هایی برگزار می شود که نقش مهمی در آگاه سازی مردم به خصوص با توجه به مشکل جدی کمبود آب در کشور دارد.

صادق پور در ادامه با بیان این که در حال حاضر حدود 85درصد منابع آب قم از خارج از این استان تامین می‌شود ، بر لزوم دقت و اهتمام همگانی بر کاهش مصرف آب تاکید کرد و افزود: همچون صد در صد جمعیت شهری قم به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند، ضمن آن که حدود 30 درصد جمعیت شهری مستقر در سطح استان به شبکه فاضلاب وصل هستند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر تعداد مشترکان آب در استان قم حدود 485 هزار مورد است، گفت: تعداد اشتراک فاضلاب در سطح استان، 87 هزار مورد است که  نسبت به میزان سال گذشته حدود 11 درصد رشد را نشان می دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjytem.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما