چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 65373
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول گروه سيره‌نگاري مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث خبر داد

پيشرفت 30 درصدي تدوین حكمت‌نامه علوي

قم نيوز : مسؤول گروه سيره‌نگاري مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث از پيشرفت 30 درصدي حكمت‌نامه علوي خبر داد.
پيشرفت 30 درصدي تدوین حكمت‌نامه علوي
پيشرفت 30 درصدي تدوین حكمت‌نامه علوي
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد امروز با بیان اینکه حکمت‌نامه‌های معصومان شامل احادیث قولی و عملی اهل بیت(ع) است اظهار کرد: سخنانی که از معصومان رسیده و عملکرد و سیره عملی این بزرگواران در حکمت‌نامه گردآوری و تبیین می‌شود و همچنین زندگینامه اجمالی نیز از ائمه اطهار(ع) نیز در این مجموعه آمده است.

وی خاطرنشان کرد: حکمت‌نامه علوی درباره امیر مؤمنان(ع) است که از 10 بخش تشکیل شده و تاکنون بیش از 25 هزار نقل در 362 دفتر گردآوری و باب‌بندی شده که شامل 30 درصد کار است.


مسؤول گروه سیره‌نگاری مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه از یک سال گذشته این پروژه پژوهشی به طور جدی آغاز شده است گفت: این اثر تا سه سال دیگر در قالب 30 مجلد تکمیل می‌شود. هدف این پروژه گردآوری سخنان امیر مؤمنان(ع)، سیره عملی و عملکرد ایشان در حوزه‌های مختلف با شکل وسیع بوده که جمع‌آوری، ساماندهی، موضوع‌بندی و... می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی در گذشته در این زمینه انجام شده و مجموعه‌هایی در زمینه سخنان امام علی(ع) تدوین شده ولی تاکنون چنین گستردگی نداشته است.
طباطبایی نژاد یادآور شد: این اثر برای عموم مردم، پژوهشگران و کسانی که می‌خواهند در زمینه سخنان امام علی(ع) تحقیق کنند بهترین منبع محسوب می‌شود البته در این حوزه حکمت‌نامه‌های دیگر مانند لقمان، حضرت عیسی(ع) و حضرت زهرا(س) چاپ شده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به استفاده از منابع معتبر در تدوین حکمت‌نامه علوی گفت: تألیف این حکمت‌نامه با استفاده از منابع کهن، معتبر و قابل قبول در حال پیگیری است و همچنین سخنان امیر مؤمنان(ع) از کتب متعارف و قابل قبول جمع‌آوری و اخذ می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdss09.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما