چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : 65390
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
قائم‌ مقام معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

مدیران و اساتید از سیره تربیتی اهل‌بیت(ع) و علما غفلت نکنند

قم نيوز : سیره اهل‌بیت(ع) و علما بهترین الگوی تربیتی برای نسل جوان است، نباید از این سیره غنی لحظه‌ای غفلت کرد. غفلت از این سیره می‌تواند خسارت جدی به جامعه وارد کند.
مدیران و اساتید از سیره تربیتی اهل‌بیت(ع) و علما غفلت نکنند
مدیران و اساتید از سیره تربیتی اهل‌بیت(ع) و علما غفلت نکنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ همتیان پیش از ظهر امروز در هفدهمین نشست هم‌اندیشی و دانش‌افزایی معاونان تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران قم برگزار شد،با بیان اینکه سیره اهل‌بیت(ع) و علمای بهترین الگوی تربیتی برای نسل جوانان است،گفت: نباید از این سیره غنی لحظه‌ای غفلت کرد، غفلت از این سیره می‌تواند خسارت جدی به جامعه وارد کند.

قائم‌مقام معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه درگذشته در همین حوزه‌های علمیه و حجره‌ها، شخصیت‌های بزرگ اخلاقی و دینی تربیت شدند، افزود: این داشتن دغدغه تربیت و اخلاق به دلیل علمای صاحب‌نفس و اثری بود که به بحث تربیت طلبه‌ها اهمیت می‌دادند و پی گیر بودند.

وی در بیان استاد اخلاق و مدیر عنوان کرد: استاد و مدیر اخلاق موفق کسی است که به تربیت، اخلاق و معنویت طلاب اهمیت دهد، مهارت‌های زندگی را به طلبه بیاموزد، برخورد پدرانه داشته باشد، طوری که بتواند رفتار و اخلاق طلبه را تغییر دهد.

این استاد اخلاق اظهار داشت: مهارت افزایی، اهمیت دادن به مباحث تربیتی و اخلاقی طلاب و داشتن رفتار و دلسوزانه تربیتی با طلاب از جمله شاخصه‌های علمای گذشته بود. برای تربیت طلاب ارزش قائل بودند. دوست داشتند در حوزه طلبه با اخلاق تربیت شوند تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

حجت‌الاسلام‌ همتیان گفت: اگر قصد داریم در تربیت طلاب موفق باشیم، لازم است همراه، همدل با طلبه باشیم و اگر اشتباهی و لغزشی از جوانان دیدیم، تذکر دهیم، پی گیر باشیم.

قائم‌ مقام معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: اگر اساتید مدارس علمیه دلسوزانه در تربیت طلاب جوان نقش ایفاء نکنند، باید منتظر آسیب‌های جدی‌تر و عواقب بی‌ توجهی به اخلاق در میان طلاب و گرفتار شدن در مباحث غیر تربیتی مانند فضای مجازی باشیم.

وی به شاخصه‌های مدرسه علمیه تراز انقلاب و دینی اشاره کرد و عنوان کرد: از جمله آن معرفی الگوی تربیتی، اخلاقی، استاد و مدیر موفق با داشتن نگاه ارزشی به مباحث تربیتی، ارائه مباحث تربیتی، قرائت قرآن، برگزاری دعا، مناجات، برنامه‌ریزی برای تهجد شب طلاب، مواظبت از این عمل فرهیخته و ارائه رفتار دلسوزانه تربیتی با طلاب و مشاوره‌ است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx1qe.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما