چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 65393
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
از سوی موسسه قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود؛

دوره های آموزش حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت تلفنی

قم نيوز : موسسه قرآن و نهج البلاغه در راستای آموزش های غیرحضوری دوره آموزش حفظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه را به صورت تلفنی در مناطق مختلف کشور برگزار می کند.
دوره های آموزش حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت تلفنی
دوره های آموزش حفظ قرآن و نهج البلاغه به صورت تلفنی
به گزارش قم نیوز موسسه قرآن و نهج البلاغه برای سال جاری برنامه ها و دوره های آموزشی مختلفی را در سراسر کشور برای علاقه مندان به یادگیری قرآن و نهج البلاغه بر گزار می کند.

برگزاری هشتمین دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهیم نهج البلاغه از جمله این بر نامه ها است. این مسابقه در دو بخش مفاهیم "راه روشن" و حفظ نهج البلاغه برگزار می شود.

محتوای این مسابقه شامل جلد 5 کتاب راه روشن است که به شرح و تفسیر تعدادی از حکمت های نهج البلاغه پرداخته است. در مرحله اول علاقه مندان برای تهیه کتاب و ثبت نام به موسسات قرآنی و شعب و نمایندگی های موسسه در سراسر کشور مراجعه کنند و همچنین می توانند از طریق سایت 2noor و یا از طریق پیام رسان های سروش ایتا و تلگرام به آدرس twonoor@ ویا با تلفن 02537745480داخلی 110کتاب مورد نظر را تهیه کنند.

بنابراین گزارش، در مرحله شهرستانی و استانی آزمون به صورت کتبی و چند گزینه ای است و در مرحله کشوری به صورت شفاهی برگزار می شود. علاقه مندان به شرکت در مسابقه مختارند فقط در مرحله شهرستانی شرکت کنند و از جوائز مرحله اول بهره مند شوند و یا در تمام مراحل شرکت کرده و از جوائز مرحله نهایی نیز بهره مند شوند.

برخی جوایز این مسابقه شامل اعزام 110 نفر از شرکت کنندگان به سفر زیارتی عتبات عالیات،110 نفر به مشهد مقدس و 110 نفر به قم و 14 جایزه 10 میلیون ریالی است که به قید قرعه انتخاب می شوند.

آزمون مرحله نهایی به صورت شفاهی و در 7 رشته حفظ کل نهج البلاغه ،حفظ 110 خطبه ابتدای نهج البلاغه،حفظ کل حکمت ها،حفظ کل خطبه ها، حفظ کل نامه ها و حفظ کل صحیفه سجادیه و مرحله شفاهی راه روشن منتخبین استانی است.

 

دوره آموزشی حفظ کل قرآن و نهج البلاغه به صورت تلفنی

این طرح از سال 84 به همت موسسه قرآن و نهج البلاغه آغاز شده و از سراسر کشور علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است و تاکنون هزاران نفر با شرکت در این طرح موفقیت های چشمگیری داشته اند.

همه علاقه مندان به حفظ قرآن بدون محدودیت سنی می توانند در این طرح شرکت کنند. مدت این دوره 4 ساله و 6 ساله خواهد بود.فراگیران در طرح 4 ساله هفته ای سه صفحه و در طرح 6 ساله هفته ای دو صفحه حفظ می کنند.در این مدت قرآن آموز با اساتید خود تماس گرفته و برنامه او اجرا می شود.

از دیگر برنامه های این موسسه برگزاری دوره های آموزشی آمادگی کنکور کارشناسی و ارشد ویژه حافظان قرآن کریم به دو صورت حضوری و مجازی است.این موسسه از سال 85 تاکنون با تهیه منابع این آزمون و برگزاری دوره های آمادگی کنکور رشته علوم قرآن و حدیث فعالیت گسترده ای در این زمینه داشته است.

علاقه مندان می توانند در مرداد ماه سال جاری از طریق سایت موسسه برای دوره جدید که به صورت مجازی برگزار می شود ثبت نام نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با 09121511973 تماس حاصل نمایند .

گفتنی است؛ واحد عتبات موسسه قرآن و نهج البلاغه علاقه مندان به سفر زیارتی به ویژه حافظان قرآن را با قیمت مناسب به صورت هوایی و زمینی با کاروان های مستقل اعزام می کند.

شایان ذکر است، دوره تربیت مربی حفظ و معارف نهج البلاغه،دوره های حفظ کل قرآن کریم به صورت تلفنی، دوره های حفظ کل نهج البلاغه به صورت تلفنی و برگزاری دوره یکساله حفظ کل قرآن و حفظ کل نهج البلاغه به صورت شبانه روزی همراه با اسکان و پذیرایی ویژه خواهران از دیگر برنامه های موسسه قرآن و نهج البلاغه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmdv.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما