پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 65400
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
۲۸ تیرماه؛

مرحله کشوری جشنواره سراسری «طیبات» برگزار می شود

قم نيوز : مدیر روابط عمومی موسسه جامعه القرآن کریم از مرحله کشوری جشنواره قرآنی علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) با عنوان «طیبات» در ۲۸ تیر ماه در قم خبر داد.
مرحله کشوری جشنواره سراسری «طیبات» برگزار می شود
مرحله کشوری جشنواره سراسری «طیبات» برگزار می شود
به گزارش قم نیوز منیر روحی در جمع خبرنگاران از برپایی مرحله کشوری  جشنواره قرآنی علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌ البیت(ع) با عنوان «طیبات» در  شعب سراسر کشور خبرداد.

وی اظهارداشت: این جشنواره در دو مقطع سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان با عنوان «طیبات» ویژه بانوان  برگزار می‌شود که آئین‌نامه آن با بهره‌گیری از نظرات مدیران، اساتید و قرآن‌آموزان این مؤسسه تدوین شده و سپس شورای آموزشی مؤسسه آن را تأیید کرده است.

روحی ادامه داد: این جشنواره  با حضور۲۰۰ نفر از نفرات برتر هر رشته در استان  ۲۸ تیر ماه در قم برگزار می شود. در واقع ۱۷ تیر ماه  افتتاحیه و ۲۸ تیرماه آزمون برگزار می شود و در ۲۹ تیرماه اختتامیه به همراه سخنرانی حجت الاسلام طباطبایی مدیر موسسه جامعه القرآن و اهدای جوائز به نفرات برتر خواهد بود.

مسئول روابط عمومی موسسه جامعه القرآن افزود:این مسابقه قرآنی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در مقطع شکوفه‌ها در گروه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و در مقطع سنی بزرگسالان در در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:مرحله شفاهی این مسابقات با سه داور در بخش‌های حفظ، تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن با بهره‌گیری از مربیانی که دوره تربیت داور را گذرانده و گواهینامه قبولی دریافت کرده‌اند، همراه شد.  

گفتنی است: مرحله شهرستانی این مسابقات در طول ایام دهه فجر و مرحله استانی آن نیز ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برپا شد. همچنین این جشنواره در بخش علمی و فرهنگی شامل مسابقه کتبی از کتاب پژوهشنامه واژه‌های قرآنی، مسابقه کتبی حفظ حدیث از کتاب حفظ کافی، مسابقه کتبی حفظ و تفسیر سوره مبارکه حجرات و در بخش هنری نیز شامل طراحی پوستر تبلیغاتی شعبه ویژه مدیران شعب، فضای مجازی برتر شامل فعالیت مؤثر قرآنی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و مسابقه خطاطی قرآنی بخشی از آیه شریفه ۳۰ تا ۳۱ سوره مبارکه انعام انجام گرفت.

همچنین مرحله کشوری این مسابقات در بخش قرآنی در مقطع سنی خردسالان در رشته حفظ ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و کل و در مقطع بزرگسالان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ ۲۰ جزء وکل قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdce7e8p.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما