پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 65402
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پلیس راه قم

۶۵ دوربین تخلفات رانندگان در جاده‌های قم را ثبت می‌کنند

قم نيوز : رئیس پلیس راه استان قم گفت: ۶۵ دوربین ثابت علاوه بر دوربین‌های سیار گشت‌های راهنمایی و رانندگی تخلفات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی قم را ثبت می‌کنند.
۶۵ دوربین تخلفات رانندگان در جاده‌های قم را ثبت می‌کنند
۶۵ دوربین تخلفات رانندگان در جاده‌های قم را ثبت می‌کنند
به گزارش  قم نیوز سرهنگ مختار پناهی بااشاره به اینکه طرح تابستانی پلیس راه ویژه سفرهای تابستانی از ۲۴ خردادماه آغاز شده است، لظهار داشت: این طرح تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: ارتقاء تمهیدات ویژه ترافیکی با بهره‌گیری از حداکثر توان عملیاتی و تجهیزاتی، سازماندهی جهت کنترل و نظارت بر ترافیک و پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات جاده‌ای از جمله این اهداف است.

رئیس پلیس راه استان قم با تأکید بر اینکه اعمال قانون بدون اغماض برای متخلفین اجرا می‌شود، گفت: ۶۵ دوربین ثابت در راه‌های مواصلاتی قم تخلفات را ثبت می‌کنند و در کنار آن گشت‌های سیار با دوربین نسبت به شناسایی متخلفین و اعمال قانون بر آنها در راه‌های مواصلاتی نظارت دارند.

وی ادامه داد: گشت‌های سیار علاوه بر شناسایی متخلفین در زمینه حوادث حادثه ساز، دیگر تخلفات مانند تجاوز به چپ، آلودگی صوتی و همچنین حمل و نقل مسافران و بار را هم تحت نظارت دارند.

مرگ ۴۷ نفر در جاده‌های قم طی سال گذشته

سرهنگ پناهی با اشاره به اینکه در سفرهای تابستانی سال گذشته ۴۷ نفر در راه‌های مواصلاتی قم به دلیل تصادفات رانندگی کشته شدند، گفت: این تعداد از سال ماقبل آن کمتر بود که امیدواریم در تابستان ۹۷ هم شاهد کاهش این تعداد کشته باشیم.

وی در ادامه ابراز داشت: استان قم در سال گذشته در زمینه کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های برون شهری با ۵۷ درصد کاهش رتبه اول کشور را به دست آورد.

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در محورهای مواصلاتی استان قم ناشی از واژگونی و خروج از جاده است، گفت: با توجه به اینکه محورهای مواصلاتی قم اکثرا به شکل بزرگراه و یکنواخت است و با توجه به گرمی هوا به رانندگان توصیه می‌شود که حتما ساعاتی را در زمان رانندگی به استراحت اختصاص دهند.

وی ضمن توصیه به رانندگان برای پرهیز از شتاب و سرعت غیر مجاز در رانندگی، گفت: عدم استفاده از تلفن همراه از دیگر نکاتی است که رانندگان باید بدان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcgxt93.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما