پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 65406
منبع : ایسنا

فعالیت 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم

قم نيوز : رئیس اتاق اصناف قم گفت: در حال حاضر 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم است.
فعالیت 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم
فعالیت 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم
به گزارش قم نیوز حسن احمدلو  با اشاره به یک تیرماه به عنوان روز ملی اصناف بیان کرد: برنامه هایی را در طول هفته از یکم تا 7 تیر در جهت بزرگداشت اصناف پیش رو داریم.

رئیس اتاق اصناف قم در خصوص جایگاه اصناف عنوان کرد: اصناف همواره طلایه‌دار رویدادهای مهم اجتماعی و انقلابی بوده است، در واقع اصناف از زمان مشروطیت به بعد در بسیاری از عرصه ها به ایفای نقش پرداخت و در رویدادهایی مانند سیل، زلزله، حمایت از روحانیت و تشیع، انقلاب، حضور در جبهه و جنگ، پشتیبانی از رزمندگان انقلاب اسلامی پیشتاز بود.

احمدلو بیان کرد: اصناف جایگاه مهم و جریان ساز در جامعه دارد و در طول تاریخ انقلاب و قبل از آن تلاش وافری در پیروی از دستورات امام خمینی(ره) و مراجع و رهبری داشته است و این از افتخارات مهم اصناف است.

وی اظهار کرد: یکی از انتظارات مهم اصناف حمایت مسئولان و دولت از رفع موانع و مشکلات آنان است، تا بتوانند به خدمات خود در زمینه اقتصاد و به ویژه تحقق شعار سال مبنی از حمایت از کالای ایرانی ادامه دهند.

رئیس اتاق اصناف قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم است و به خدمت می پردازند.

وی در مورد برخی از وظایف اتاق اصناف عنوان کرد: پیگیری برخی از بندهای مهم ماده 37 قانون و برنامه ریزی های مدون در جهت تحقق اهداف اتاق اصناف در خدمت به اعضاء و تشکیل کمیسیون های راهبردی در پیگیری مشکلات و اجرای مصوبات از جمله این وظایف است.

احمدلو ادامه داد: برنامه ریزی در راستای اجرای سياست های کلان اقتصاد مقاومتی با تکيه بر شفافيت و روان سازی نظام توزيع، ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم، کاهش هزينه های مبادلاتی از توليد تا مصرف نیز از دیگر رسالت های اتاق اصناف با همراهی اعضاء آن است.

وی تصریح کرد: همچنین اتاق اصناف در شناسايی مشکلات و موانع توسعه و ارتقاء فعاليت‌های صنفی و تلاش و همکاری جهت رفع اين موانع برای اتحاديه‌ها و برنامه‌ريزی در جهت ارتقاء فعاليت ها و بهبود بهره‌وری اتحاديه های تحت پوشش به ایفای نقش می پردازد.

رئیس اتاق اصناف قم بیان کرد: برنامه‌ريزی، پيگيری و ايجاد مراکز آموزشی و پژوهشی باتوجه به نيازهای اتحاديه‌ها و بررسی پيش‌نويس بودجه، ترازنامه و صورت‌های مالی اتحاديه‌ها و شناسايی موانع صدور پروانه کسب و ايجاد پيشنهادات اصلاحی به دبيرخانه هيأت عالی نظارت جهت رفع موانع و ...از جمله وظایف مهم اتاق اصناف در مسیر خدمت رسانی است.

وی متذکر شد: اتاق اصناف در جهت پيگيری فعاليت‌های توسعه‌ای از جمله آموزش، پژوهش، ارتقاء و بهره وری و توسعه صادرات نیز سهیم است.

احمدلو یادآور شد: در این هفته نشستی صمیمانه با خانواده اصناف در روز سه شنبه 5 تیرماه داریم و همایش روز ملی اصناف نیز در روز 5 شنبه 7 تیرماه در سالت همایش اقتصاد مجتمع اداری اصناف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaiyni.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما