پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 65409
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مصباح یزدی: تصور طرح مذاکره بدون پیش شرط با آمریکا در ابتدای انقلاب محال بود

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی کسی تصور این را هم نمی کرد برخی مسؤولان در انقلاب اسلامی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با آمریکایی را ارائه بدهند.
تصور طرح مذاکره بدون پیش شرط با آمریکا در ابتدای انقلاب محال بود/برخی مسؤولان از روحیه انقلابی تهی شده‌اند
تصور طرح مذاکره بدون پیش شرط با آمریکا در ابتدای انقلاب محال بود/برخی مسؤولان از روحیه انقلابی تهی شده‌اند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با انتقاد از مطرح شدن پیشنهادی در خصوص مذاکره بدون پیش شرط با آمریکایی‌ها اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که تنزل فرهنگی در بخش های مختلف مشهود است؛ در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی کسی تصور این را هم نمی کرد برخی مسؤولان در انقلاب اسلامی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط با آمریکایی را ارائه بدهند که دشمن اصلی این انقلاب به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مسئله تغییر فرهنگی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مدت زمان 40 سال اتفاق افتاده است گفت: باز پس گیری چنین فرهنگ اشتباهی و همچنین پیاده سازی فرهنگ اصیل امام نیز نیازمند اجرای 40 سال برنامه صحیح فرهنگی است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای احیای فرهنگ اصیل انقلاب باید همه انقلابی شده و انقلابی بمانند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که ماهیت برخی از افراد تغییر یافته و از روحیه انقلابی تهی شده اند.

وی با اشاره به اینکه شناخت درست فلسفه زندگی، عبور از ظواهر دینی و توجه به اهداف اصلی خلقت گامی بلند در مسیر تغییر فرهنگ و تحقق الگوی متعالی فرهنگی است، اضافه کرد: در درون دانشگاه آزاد نیز مانند دیگر نهادها نقاط مثبت و منفی وجود داشته و مسؤولان این نهاد باید ضعف‌ها را کاهش و اندک کرده و نقاط قوت را تقویت کنند.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی از ضعف های موجود در دانشگاه آزاد در دیگر نهادها و دانشگاه های دولتی و همچنین آموزش و پرورش نیز به چشم می خورد، یادآور شد: باید نسبت به برطرف کردن این نقاط ضعف اهتمام داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از افراد مبتلا به انحرافات دینی در نتیجه فقر فرهنگی گرفتار این مشکلات شده‌اند، گفت: باید نستب به فعالیت‌های آموزشی و معرفت افزایی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: امام خمینی(ره) در زمان حیات پربرکتشان نقش تربیتی را ایفا کردند و نسلی انقلابی و آماده جانفشانی را تربیت کردند و ادامه این انقلاب و صدور آن نیز در گرو تربیت نسل انقلابی در بستر دانشگاه‌ها و حوزه های انقلابی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdno09.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما