پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 65414
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم مطرح کرد

حضور 50 روحانی مبلغ در زندان‌های استان قم

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان 50 روحانی در زندان‌های استان حضور داشتند.
حضور 50 روحانی مبلغ در زندان‌های استان قم
حضور 50 روحانی مبلغ در زندان‌های استان قم
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ایجاد نمازخانه‌ها در استان قم اظهار کرد: نمازخانه‌های خوب و مجهزی در ادارات مختلف استان از جمله استانداری، بنیاد مسکن و نیز دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) طی سال‌های اخیر ایجاد شد.

وی ادامه داد: جلساتی به صورت مستمر در نمازخانه‌های بین راهی در استان قم برگزار می‌شود تا وضعیت این نمازخانه‌ها را رصد کنیم و مشکلات آن‌ها رفع شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: در مزارهای امامزاده‌ها در ورودی‌های شهر قم از جمله مزار امامزاده معصوم، نماز جماعت به صورت مستمر اقامه می‌شود و مردم حضور پررنگی در نمازهای جماعت در این اماکن متبرکه دارند.

خامه یار با اشاره به حضور روحانیون در زندان‌های استان قم اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 50 روحانی در زندان‌های استان حضور داشتند و روزانه 30 نماز جماعت در این زندان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر با فرهنگ سازی، نماز جماعت ظهر عاشورا به صورت گسترده در استان قم برگزار شد و همچنین در ایام نوروز شاهد اقامه نماز جماعت در نوبت‌های مختلف در بوستان‌های شهر قم با همکاری شهرداری بودیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال، چهار نشست فصلی اقامه نماز در استان قم برگزار می‌شود، همچنین وضعیت اقامه نماز در 90 دستگاه استان را ارزیابی کردیم که این گزارش را به مدیران استان و ملی ارائه دادیم.

سید مهدی صادقی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد زمینه‌ها برای اقامه نماز اظهار کرد: باید زمینه برای این مساله در جامعه ایجاد شود و به دنبال تقویت باورهای مردم در این خصوص باشیم، نیازمند پرداختن به شیوه‌های تبلیغ برای اقامه نماز هستیم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: نماز جزو باورهای مسلمانان است و نباید تشویق و ترغیب افراد به این فریضه آلوده به مسائل غیرتوحیدی شود، در بحث نماز نباید به دنبال مزد گرفتن باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxxem.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما