پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 65433
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

در شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز ضعف وجود دارد/ ضرورت تدوین طرح اطلس نماز

قم نيوز : قم بهترین مرکز برای حمایت از عقبه اندیشه ای اقامه نماز به شمار می رود که از قابلیت انعکاس در گستره جهانی برخودار است.
ضرورت تدوین طرح اطلس نماز/در شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز ضعف وجود دارد
ضرورت تدوین طرح اطلس نماز/در شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز ضعف وجود دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسینی مقدم  مدیر کل  اوقاف  و خیریه استان قم، امروز در نشست شورای اقامه نماز قم که با حضور آیت الله اعرافی در جامعه المصطفی برگزار شد، تدوین طرح اطلس نماز و برنامه ریزی برای چاره اندیشی برای عوامل بی نمازی را از اولویت های حوزه نماز برشمرد و اذعان داشت: قم بهترین مرکز برای حمایت از عقبه اندیشه ای اقامه نماز به شمار می رود که از قابلیت انعکاس در گستره جهانی برخودار است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های جهادی ستاد اقامه نماز استان قم، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه ستاد اقامه نماز با حضور با نشاط و اثرگذار در مقوله نماز با آن ابعادی که در روایات به عنوان اقیانوس از آن تعبیر شده است، جایگاه خود را پیدا کند.

کتاب های فاخر نماز حمایت می شوند

حسینی کاشانی مدیر کل ارشاد استان قم، نیز  ضمن تاکید برلزوم ورود رسانه ها به حوزه نماز ، اظهار داشت: خدمات ویژه ای توسط اداره ارشاد استان برای فعالین رسانه ای حوزه نماز صورت گرفته است؛ اگر کتابی فاخر در حوزه نماز به رشته تحریر در آید، اداره کل ارشاد استان خود را ملزم به حمایت از آن می داند.

وی بخش ویژه نماز را از مهمترین بخش های جشنواره «سرود رضوی» برشمرد و اذعان داشت: نیاز است تا دستورالعمل جامع نماز برای نیازسنجی وظایف دستگاه ها و ادارات نسیت به عملیاتی سازی و بازخورد گیری فعالیت ها تدوین گردد.

تجهیز نمازخانه ها به کتابخانه

حجت الاسلام جباری، مدیر کل امور کتابخانه ها، ضمن تقدیر از تلاش های ستاد اقامه نماز استان خاطرنشان کرد: مسابقات متعددی در حوزه کتابخوانی نماز با مشارکت شورای اقامه نماز صورت گرفته است.

وی تجهیز نمازخانه ها به کتابخانه را یکی از نیازهای روز اجتماعی در حوزه فعالیت های فرهنگی برشمرد و اذعان داشت: به منظور ایجاد میل و رغبت برای اقامه خود جوش نماز برنامه های هدفمندی پیگیری شود.

    نصب تابلو های هدفمند نماز در جاده ها

عباسی نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان قم نیز، با بیان این که تابلوهای هدفمند را باید در مسیرهای اصلی و ایمن نصب نماییم، اظهار داشت: علاوه بر کمی بودن مسائل، نباید از کیفی بخشی فعالیت های ستاد اقامه نماز غافل باشیم،  متدینین باید اثر نماز را در زندگی خویش ساری و جاری نموده، تجلی نمازگزاران واقعی در عرصه های اجتماعی باشند.

ضعف در شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز

مظفری، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز با بیان این که در عرصه فعالیت های قرآنی، نماز و مهدویت، فعالیت های هدفمندی در ایران پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: برای بایسته اقامه نماز در جامعه مهدوی باید ضمن اقامه قرآن، منتظر واقعی ظهور حجت خدا باشیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت بنیه های اعتقادی نسبت به اهمیت اقامه بایسته نماز، خاطرنشان کرد: مهمترین مانع در اقامه نماز، شناخت سطحی نسبت به نماز است، اگر کسی نماز را خوب بفهمد به درستی اقامه کننده نماز خواهد بود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضعف در شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز را مهمترین چالش حوزه اقامه نماز دانست و یادآور شد: شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز موضوع فراخوان مقالات اجلاس سراسری نماز قرار گرفته است.

وی برگزاری دوره های کوتاه مدت، دعوت به قرائت قرآن، نماز و تبیین شاخصه های منتظر را یکی از ضروریت های فعالیت های فرهنگی برشمرد و اذعان داشت: نیاز است تا ساخت مساجد ارزان، ساده، مقاوم و محکم در مناطق محروم در دستور کار تمام دستگاه ها و نهادهای همکار قرار گیرد.

مظفری تقویت ظرفیت های مردمی و خود جوش را بسیار مهم برشمرد و اذعان داشت: با فعال سازی سازمان های مردم نهاد، می توان با کمترین هزینه به بیشترین بازده دست یافت.

نماز از مهمترین باورهای اعتقادی

صادقی استاندار قم، نیز در سخنانی با بیان این که نماز از مهمترین باورهای اعتقادی مسلمانان به شمار می رود  گفت: باید زمینه  و بستر سازی های مناسبی نسبت به تشویق و ترغیب انجام مولفه های اعتقادی در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که امر نماز، نیازمند به کار گیری شیوه های تبلیغی بایسته و بستر سازی های مناسب برای ترویج انجام بهتر و خالصانه  در این حوزه است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeyni.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما