شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 65481
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجتماعي و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم خبر داد

ابلاغ 41 برنامه در زمينه پيشگيري از وقوع جرم به استان قم

قم نيوز : معاون اجتماعي و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: در بخش پیشگیری از وقوع جرم 41 برنامه به استان قم ابلاغ شده كه پيگيري مي‌شود.
ابلاغ 41 برنامه در زمينه پيشگيري از وقوع جرم به استان قم
ابلاغ 41 برنامه در زمينه پيشگيري از وقوع جرم به استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالمجید یزدی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دادگستری کل استان قم برگزار شد، گفت: انسان‌ها ظرفیت متفاوت دارند اگر کسی بخواهد به طور گسترده به جامعه خدمت‌رسانی کند باید مطیع خداوند باشد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی اقدامات گسترده‌ای در زمینه فرهنگی و پیشگیری انجام داده که امسال در بخش فرهنگی 43 برنامه گسترده اعلام شده است. عملکردها نشان می‌دهد استان قم در حوزه فرهنگی رتبه بسیار خوبی دارد و در بخش پیشگیری از وقوع جرم 41 برنامه به استان قم ابلاغ شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با بیان اینکه پیشگیری ضرورت چند جانبه است گفت: پیشگیری کردن آسان‌تر است و برای درمان بیماری‌های جامعه ابتدا باید به پیشگیری پرداخت. اگر فردی مجرم باقی بماند ممکن است رفتارهایش به دیگران سرایت کند.

یزدی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند در عرصه پیشگیری قدم بردارد بلکه همه افراد باید خود را در عرصه پیشگیری مسؤول بدانند. مسئله دیگر اینکه بحث پیشگیری تخصصی است و باید همه افراد عالمانه به این حوزه وارد شوند و همه مسؤولان پیشگیری را اولویت قرار دهند.

وی عنوان کرد: مسئله طلاق جرم و خلاف نیست ولی در اثر طلاق عرش الهی به لرزه درمی‌آید بنابراین طلاق یک آسیب اجتماعی است که باید از آن جلوگیری شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با بیان اینکه 41 مورد دستورات از سوی دادگستری تنظیم شده که پیگیری می‌شود گفت: 25 کارگروه در استان فعال است و مسؤولان دادگستری در این کارگروه‌ها شرکت دارند تا در زمینه کاهش  آسیب‌های اجتماعی به برنامه‌ریزی بپردازند.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی در بخش فرهنگی گفت: این اقدامات در راستای رشد فرهنگی جامعه تعیین شده که به همین منظور برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها، وی‍ژه اولیا و مربیان، مسؤولان و قضات دستگاه‌های قضایی و خانواده‌ها برگزار می‌شود.

یزدی خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله برنامه‌ها است که بسیار تأثیرگذار است و همچنین اردوهای زیارتی مشهد از بازخورد خوبی برخوردار بوده و همچنین مسابقاتی در سطح شهر و استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: مباحث اخلاقی به طور مستمر بین نمازهای جماعت مطرح می‌شود و کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های خانوادگی و زندگی برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با بیان اینکه دستگاه قضایی در زمینه مشارکت اجتماعی بسیار ارزش قائل است گفت: در استان قم از ظرفیت مردمی معلمان، اساتید و مسؤولان پرورشی مدارس استان، ائمه جماعات، ائمه جمعه و روحانیون مبلغ به طور گسترده استفاده می‌شود.

یزدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجام(سامانه جامع اطلاعات مردمی) از سوی دستگاه قضایی برای استفاده از ظرفیت مردمی گفت: مدت‌ها است در این زمینه تبلیغ می‌شود و در تمام مساجد این سامانه معرفی خواهد شد و هر نوع اطلاعات مردمی را می‌توان از طریق این سامانه  اعلام کرد و به صورت آنلاین شکایت بررسی و به سرعت پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdfo09.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما