کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دادستان عمومي و انقلاب قم:

هیچ منطقه جرم‌خیز و ناامني در قم وجود ندارد

خبرگزاری فارس , 2 تير 1397 ساعت 23:08

معاون دادستان عمومي و انقلاب قم گفت: تشکیل کمیته مبارزه با سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش در دادسراي مركزي استان متشکل از قضات دادسرا، قضات دادگاه و پلیس صورت گرفته و به جرأت می‌توان گفت هیچ منطقه جرم‌خیز و ناامني در قم وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز علی اصغر سلطانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دادگستری کل استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دادسرای قم با 23 شعبه دادیاری و 15 شعبه بازپرسی مشغول رسیدگی به پرونده‌های کیفری و قضایی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع تخصصی فضای مجازی در دادسرای قم راه‌اندازی شده و شورای فضای مجازی با عضویت نماینده اداره اطلاعات، دو نفر از قضات ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی و نماینده پلیس فتا تشکیل شده است که به صورت مستمر و دائم وضعیت فضای مجازی استان را کنترل می‌کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی افتتاح شده است گفت: این بخش با حضور نهادهای شورای حل اختلاف و پزشکی قانونی در معیت دادگاه کیفری و دادسرا انجام وظیفه می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ افتتاح دادسرا در منطقه نیروگاه از دیگر اقدامات است که سبب کاهش تردد شهروندان منطقه نیروگاه به هسته مرکزی شهر شده که رضایت‌بخشی آن منطقه را نیز به همراه داشته است.

سلطانی یادآور شد:‌ تشکیل کمیته مبارزه با سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش در دادسرای مرکزی استان متشکل از قضات دادسرا، قضات دادگاه و پلیس صورت گرفته و به جرأت می‌توان گفت هیچ منطقه جرم‌خیز و ناامنی در قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: نتیجه جلسات و اقدامات در این کمیته‌های تخصصی حکایت از کاهش 43 درصدی جرایم خشن داشته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده گفت: تیم‌های ضابطان بسیج در سه ناحیه و 9 تیم تشکیل شده و فعال کردن برخی از شعب حل اختلاف در مجتمع‌های دادسرا نتایج خوبی در صلح و سازش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دیگر تشکیل تیم‌های ویژه و متعدد برای نظارت بر شعب دادسرا و تمام ضابطان دادگستری است. استقرار یک شعبه دادگاه کیفری دو در دادسرا برای رسیدگی به اعتراض، گشت‌های ویژه دادستانی متشکل از ناجا، بسیج و نیروهای دادستانی از دیگر فعالیت‌ها محسوب می‌شود که به طور مستمر وضعیت نظم و امنیت را در شهر رصد می‌کنند.

سلطانی با اشاره به احیای حقوق عامه به عنوان وظایف قوه قضائیه گفت: دادستان در این زمینه اقداماتی را انجام داده که از جمله این است که شهرداری به انتظام بخشی در پارک‌ها و بوستان‌ها مکلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار انجام شده و متکدیان در حال جمع‌آوری هستند و ساماندهی دستفروشان از سوی شهرداری با حمایت دادستان انجام می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم عنوان کرد: بازرسی از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، نظارت بر قهوه‌خانه‌ها و مبارزه با زمین‌خواری انجام شده است که میزان اراضی که اعاده به وضع سابقه شده هزار و 736 هکتار بوده که رفع تصرف شده است.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری کمیته ویژه در دادسرای مرکز استان تشکیل شد تا سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند ولی با مشکل مواجه شدند پرونده آنها به طور خاص در این کمیته مطرح ‌شود.

سلطانی با بیان اینکه پدیده اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر یکی از مهمترین مسائل و معضلات از گذشته دور بوده و است گفت: استفاده از مددکاران اجتماعی، روانشناسان و روانپزشکان برای مصاحبه با خانواده‌های معتادان پیگیری می‌شود و تشکیل اکیپ هشت نفره از مأموران مجرب پلیس مواد مخدر در دادسرای انقلاب انجام شده که وظیفه مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر داخل شهر را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 حدود 143 کیلو مواد از خرده فروشان داخل شهر کشف شده و  40 کیلو در سال 97 کشفیات وجود داشته که با رشد کشف 17 درصدی مواجه بودیم.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: حدود 5 هزار و 958 کیلوگرم مواد مخدر در سال 96 کشف شده و امسال هزار و 617 کیلو انواع مواد مخدر کشف شده است و با اقدامات دادسرای انقلاب 164 پاتوق استعمال مواد مخدر در قم پلمب شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مدیران شهرداری به اتهام اختلاس 300 میلیون تومانی بازداشت شده است گفت: این پرونده در یکی از شعب دادسرا در حال رسیدگی است ولی هنوز تحقیقات تکمیل نشده است.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 65485

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65485/هیچ-منطقه-جرم-خیز-ناامني-قم-وجود-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir