يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۵
کد مطلب : 65490
منبع : خبرگزاری مهر
معاون دادگستری قم خبر داد؛

رفع تصرف بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در قم

قم نيوز : معاون دادگستری قم گفت: هزار و ۷۳۶ هکتار زمین در قم که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شده است.
رفع تصرف بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در قم
رفع تصرف بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در قم
به گزارش قم نیوز محمد علی نادیان ظهر شنبه در نشست خبری که در آستانه هفته گرامیداشت قوه قضائیه در دادگستری کل استان قم برگزار شد، اظهار کرد: محاکم حقوقی واحدهایی هستند که زیر نظر ریاست دادگستری شهرستان فعالیت مستمر دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰ شعبه فعال حقوقی به پرونده‌های حقوقی و دادخواست‌های بالای ۲۰ میلیون تومان رسیدگی می‌کنند، تصریح کرد: دادگاه کیفری دو نیز دارای ۱۶ شعبه فعال در قم است که به جرائم رسیدگی می‌کنند.

معاون دادگستری قم ادامه داد: دادگاه انقلاب نیز در قم دارای سه شعبه فعال و دادگاه خانواده نیز با ۱۱ شعبه فعال است که به مسائل مختلفی که در صلاحیتشان است رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه به تعداد شعب اجرای احکام حقوقی در دادگاه‌های حقوقی و خانواده اشاره کرد و گفت: پنج شعبه به اجرای احکام حقوقی و خانواده و یک شعبه به اداره تصفیه امور ورشکستگی اختصاص دارد.

نادیان اضافه کرد: پرونده‌هایی که رسیدگی به آنان در مرحله نخست با شورای حل اختلاف است به آرای صادره از آن اگر اعتراض شود در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون دادگستری قم اضافه کرد: تقویت حس اعتماد عمومی با تلاش قضات به عنوان بزرگترین سرمایه نظام در دستور کار قرار گرفته است و از اصلی‌ترین اهداف قوه قضائیه اجرای عدالت است تا بتوانیم سرمایه نظام را حفظ کنیم.

وی همچنین از نظارت بر قهوه‌خانه‌ها و مبارزه با زمین‌خواری در قم خبر داد و گفت: هزار و ۷۳۶ هکتار در قم رفع تصرف شده و به بیت المال برگردانده شد و در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری در دادسرا کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و به صورت جدی به آن توجه داریم.

نادیان اضافه کرد: یکی از مسائلی که جامعه بشری را تهدید می‌کند مواد مخدر است که در این راستا با بهره بردن از مددکاران اجتماعی جهت مصاحبه با معتادان ورود کرده و با نظر روانشناس به این افراد به صورت ویژه توجه شده و به مراکز درمانی زیرنظر دادستانی معرفی می‌شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzo09.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما