يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۸
کد مطلب : 65491
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی در دیدار اندیشمندان سوری:

ایران در رتبه نخست پیشرفت علمی قرار دارد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بر اساس آمار‌های رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست در زمینه پیشرفت علمی را دارد گفت: در کشور ما نیز توجه زیادی به پیشرفت‌های علمی می‌شود به همین دلیل نیز رشته‌های درسی جدید علمی در کشور طراحی شده است.
ایران در رتبه نخست پیشرفت علمی قرار دارد /توجه به ادیان و فرهنگ ملل در جامعه المصطفی
ایران در رتبه نخست پیشرفت علمی قرار دارد /توجه به ادیان و فرهنگ ملل در جامعه المصطفی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی شنبه شب در دیدار با تعدادی از رؤسای و استادان دانشگاه‌های سوریه با بیان اینکه همواره باید قدردان تلا‌ش‌های دینی دانش‌آموختگان باشیم اظهار کرد: اخلاص در کارها ارزش اعمال را بیشتر می‌کند و هر قدر که اخلاص بیشتر باشد، ارزش اعمال نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: بر اساس روایات هر کاری که نیازمند دقت و تلاش بیشتری باشد، اجر آن کار بیشتر خواهد بود چراکه کار سخت‌تر نیازمند صبر و بردباری است که همین صبر و بردباری در پیشگاه الهی ارزشمند است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فشارهای دشمنان به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ایران با تحریم‌های بسیار زیادی مواجه است و دشمنان تلاش می‌‌کنند تا با تحریم‌ها بر کشور فشار وارد کنند اما در این سال‌ها همواره پیشرفت‌ و دستاورد‌های علمی ایران بسیار خوب بوده است و توانستیم سربلند از فشارها و توطئه‌های دشمنان خارج شویم.

وی در ادامه به تشریح پیشرفت‌های علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار واحد درسی در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود و حدود ۴ میلیون دانشجو نیز مشغول تحصیل هستند، همه این‌ها نشان‌‌دهنده پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بر اساس آمار‌های رسمی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست در زمینه پیشرفت علمی را دارد عنوان کرد: در دین اسلام علم‌آموزی اهمیت و جایگاه والایی دارد و در کشور ما نیز توجه زیادی به پیشرفت‌های علمی می‌شود به همین دلیل نیز رشته‌های درسی جدید علمی در کشور طراحی شده است.

رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه کشور به واسطه علم و دانش می‌تواند در عرصه‌های دیگر نیز نقش‌آفرینی کند بیان کرد:‌ دشمنان همواره در حال توطئه‌ هستند تا مانع پیشرفت علمی شوند اما با این وجود کشور توانسته گام‌های بلندی در عرصه‌های علمی و پژوهشی بردارد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت‌های جامعه‌المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی جامعه المصطفی توجه و تقویت وحدت اسلامی است، همچنین در جامعه المصطفی تلاش می‌کنیم تا به سایر ادیان و فرهنگ‌ها نیز بپردازیم و آشنا شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان ضمن ابراز امیدواری برای حاکم شدن آرامش در سوریه و شکست گروه‌های تکفیری عنوان کرد: بدون تردید اینگونه‌ها دیدارها تأثیرات زیادی دارد و موجب گسترش همکاری‌ها میان دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceze8p.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما