يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : 65493
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سازمان بازرسی استان قم:

سازمان بازرسی به دنبال استحکام بخشیدن به مصوبات شوراها است

قم نيوز : معاون سازمان بازرسی استان قم، با اشاره به اینکه، یکی از وظایف این سازمان استحکام بخشیدن به مصوبات شوراها است، گفت: اگر مصوبات شوراها، پشتوانه قانونی داشته باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد وهیچ سازمانی حق بازخواست نخواهد داشت.
سازمان بازرسی به دنبال استحکام بخشیدن به مصوبات شوراها است
سازمان بازرسی به دنبال استحکام بخشیدن به مصوبات شوراها است
به گزارش قم نیوز محمد احمدی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان قم، با اشاره به مأموریت‌های سازمان بازرسی، اظهار کرد: بازرسی کل کشور، یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است، یکی از مأموریت‌های این سازمان نظارت بر اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی کشور است.

احمدی با اشاره به اینکه، یکی از وظایف این سازمان استحکام بخشیدن به مصوبات شوراها است، ادامه داد: اگر مصوبات شوراها، پشتوانه قانونی داشته باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد وهیچ سازمانی حق بازخواست نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه، اکنون سازمان بازرسی به عنوان مشاور در کنار شوراها قراردارد، گفت: این سازمان درخصوص مصوبات شوراها، به عنوان مشاور درکنار شوراها حضور دارد، و از این طریق کمک به شوراها می‌کند، تا نگاه قانونی به مصوبات داشته باشند.

معاون سازمان بازرسی استان قم، یکی دیگر از وظایف این سازمان را نظارت بر حسن انجام امور دانست، واظهار کرد: شاید در بخشی قانون خاصی وجود نداشته باشد، درآن زمان باید دید کاری که در سازمانی انجام می‌شود در راستای حسن انجام امورباشد، که این کار از وظایف این سازمان می‌باشد.

احمدی با اشاره به اینکه ابزار ما قوانین و مقررات است، ادامه داد: نگاهی که عده ایی به سازمان بازرسی دارند، با این مضمون که از این سازمان ترس دارند، نگاه درستی نیست، کسانی باید ترس داشته باشند که به دنبال جرم و تخلفات هستند، ولی کسی که برای خدا فعالیت می‌کند از هیچ کس ترسی ندارد.

وی با بیان اینکه، عزم دستگاه‌های نظارتی این است که هیچ تخلفی صورتی نگیرد، گفت: این سازمان منتظر نیست تا ببیند کجا اشتباهی صورت می‌گیرد تا پرونده سازی کند، هنر ما این است که در کنار شوراها باشیم.

احمدی با اشاره به موضوع آموزش اعضای شوراها، ادامه داد: آموزش‌ها باید کاربردی باشد، باید در رابطه با این موضوع مخاطب شناسی صورت بگیرد، این سازمان آموزش‌ها را بصورت رایگان در اختیار شوراها قرار می‌دهد.

معاون سازمان بازرسی استان قم، با بیان اینکه اعضای شورا باید با قبل از ورود به شورا تفاوت داشته باشند، اظهار کرد: وقتی با رأی مردم وارد شورا شدید، امانت دار مردم هستید، و باید در ارتباط با مخارج بیت المال پاسخگو باشید، پس باید مراقب باشید که عملی خلاف قانون انجام نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwt93.ak9ny4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما