کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار منطقه 6 شهر قم مطرح کرد:

برنامه ریزی شهرداری منطقه 6 شهر قم برای اخذ عوارض از مشاغل

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 3 تير 1397 ساعت 14:30

شهردار منطقه 6 شهر قم گفت: شهرداری این منطقه به دنبال اخذ عوارض از مشاغل است.


به گزارش قم نیوز علی حاتمی فرد با اشاره به وضعیت درآمد مدیریت شهری در قم، اظهار کرد: یکی از پایه‌های مدیریت شهری اقتصاد است و دریافت عوارض نوسازی جزو درآمدهای شهرداری محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 6 شهر قم ادامه داد: ممیزی املاک در این منطقه صورت گرفته است و براساس این ممیزی امسال فیش‌های نوسازی صادر می‌شود، امکان کسب درآمد سالیانه 200 میلیارد تومان از عوارض نوسازی برای شهرداری قم وجود دارد، اما تنها 10 درصد این رقم عاید شهرداری می‌شود.

حاتمی فرد افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی در این منطقه، مشارکت نوسازی ساکنان منطقه 6 شهر قم با شهرداری کم است، به عنوان مثال ساکنان برخی از منازل در ان منطقه با گذشت ده‌ها سال از احداث منازلشان هنوز عوارض نوسازی به شهرداری منطقه 6 شهر قم پرداخت نکرده‌ا‌ند.

وی با اشاره به رویکرد اقتصادی شهرداری منطقه 6 شهر قم، اظهار کرد: شهرداری این منطقه به دنبال اخذ عوارض از مشاغل است، در منطقه 6 شهر قم به دلیل سکونت حدود 240 هزار نفر فضای خوبی برای کسب و کار وجود دارد.

شهردار منطقه 6 شهر قم ادامه داد: در مدیریت کالبد شهری در این منطقه سعی کردیم که نقاط کور و نقاط جرم خیز را شناسایی کنیم و عوامل خدمات شهری با عوامل انتظامی این فضاها را متعادل ساختند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

حاتمی فرد افزود: در مکان یابی بوستان‌ها سعی کردیم که این بوستان‌ها در داخل محلات باشند، همچنین تلاش شده است که طراحی بوستان‌ها به گونه ای نباشد که این مکان‌ها به مکان‌های جرم خیز تبدیل شوند، اگر شهروندان نظارت اجتماعی کاملی داشته باشند، مشکلات جرم خیزی بوستان‌ها حل خواهد شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 65495

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65495/برنامه-ریزی-شهرداری-منطقه-6-شهر-قم-اخذ-عوارض-مشاغل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir