دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 65522
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

روند تخصیص ارز به واحدهای صنعتی قم کند است

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: روند تخصیص ارز در بانک مرکزی به واحدهای صنعتی استان کند است.
روند تخصیص ارز به واحدهای صنعتی قم کند است
روند تخصیص ارز به واحدهای صنعتی قم کند است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان قم اظهار کرد: این واحدها در تامین ارز مورد نیاز برای مواد اولیه با مشکل مواجه شدند و پیگیری‌ها برای حل مشکلات واحدهای صنعتی ادامه دارد.

وی ادامه داد: روند تخصیص ارز در بانک مرکزی به واحدهای صنعتی استان قم کند است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: روز دهم تیرماه روز صنعت و معدن است و مراسم ملی این روز با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، به دنبال برگزاری مراسم استانی روز صنعت و معدن با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در روز 14 تیرماه در قم هستیم.

سیجانی با اشاره به بند واو الحاقی دو تبصره 16 قانون بودجه اظهار کرد: براساس این بند تا پایان شهریور به بانک‌ها اجازه داده می‌شود که براساس نرخ زمان عقد قرارداد از بدهکاران، سود بانکی دریافت کنند.

وی ادامه داد: ستاد تسهیلات زائرین جلسه ای در شهرک قنوات داشت، این شهرک مشکلاتی در زمینه کمبود گاز و نوسانات برق دارد، مشکل گاز شهرک صنعتی قنوات با قرار گرفتن شبکه گاز این شهرک در رینگ اصلی شهر حل می‌شود و برای رفع مشکل نوسانات برق شهرک هم مدیریت لازم توسط شرکت توزیع برق صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: برای احداث ورودی شهرک صنعتی قنوات، 15 هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد، در این زمینه علاوه بر ورودی، نمایشگاهی برای عرضه محصولات مبل ساخته شده در شهرک احداث خواهد شد.

سیجانی با اشاره به نظارت بر طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: 9 مرحله بازدید از 55 واحدهای تولیدی صورت گرفت، این واحدها 100 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید دریافت کردند و دو هزار و 705 نفر شغلشان تثبیت شد و 115نفر هم افزایش اشتغال را در این واحدها با دریافت تسهیلات طرح رونق تولید شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در 11 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم 160 مصوبه داشتیم که تاکنون 78 مصوبه اجرایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: قانون تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به استان‌های کشور ابلاغ شده است، چرا که ستاد تسهیل تاکنون توسط دولت ابلاغ می‌شد، اما با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی، این مساله به صورت ملی به استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تعاملی که با بانک‌های عامل استان قم داریم، اما هنوز 14 پرونده مربوط به طرح رونق تولید در بانک‌های استان بلاتکلیف است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8iem.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما