دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 65526
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خبر داد

احصا 700 مدخل برای دانشنامه تخصصی دفاع مقدس

قم نيوز : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: در حال حاضر دبیرخانه دانشنامه تشکیل و حدود ۷۰۰ مدخل نیز احصا شده است که البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد.
احصا 700 مدخل برای دانشنامه تخصصی دفاع مقدس
احصا 700 مدخل برای دانشنامه تخصصی دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز احمد حسینی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در ساختمان استانداری برگزار شد اظهار کرد: در اجرای پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دغدغه‌ای از نظر امکانات و سخت افزار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استانداردسازی کامل در اجرای پروژه انجام شده است گفت: سالنی که برای این موزه در نظر گرفته شده کاملاً استاندارد‌ است و دغدغه‌ای از این نظر نیز نخواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به محتوای قابل ارائه در موزه گفت: ۳۰ درصد محتوای موزه توسط کمیته مرکزی و محتوایی پیش‌بینی شده است اما ۷۰ درصد محتوا به استان‌ واگذار شده است بنابراین بر اساس سرفصل‌های اعلام شده سازمان‌‌ها و دستگاه‌های استان باید محتوای متناسب و مرتبط را ارائه کنند.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ادامه داد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر است و یک سند مرجع و قابل استفاده در منابع آموزشی، پژوهشی، تحقیقی و برنامه‌های تولیدی هنری در موزه انقلاب اسلامی است.

حسینی با تأکید بر شناسایی پژوهشگران، نویسندگان، و محققین جهت سفارش تهیه و تولید مقالات دانشنامه عنوان کرد: در حال حاضر دبیرخانه دانشنامه تشکیل و حدود ۷۰۰ مدخل نیز احصا شده است که البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تدوین نقش دولت در دفاع مقدس گفت: تعیین یک نماینده مطلع در هر اداره به‌منظور پیگیری و انجام امور مربوط به تدوین نقش و عملکرد اداره در دفاع مقدس و تهیه سرفصل فعالیت‌های صورت گرفته توسط هر یک از ادارات و سازمان‌های مسؤول در دوران دفاع مقدس و اعلام به دبیرخانه ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9k09.yt0kx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما