کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

پیگیری طلب 400 میلیاردی شهرداری از دولت در دستور کار نمایندگان قم است

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 4 تير 1397 ساعت 14:15

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به طلب شهرداری قم از ادارات، ارگان‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: 700 میلیارد تومان آن قطعی شده که امسال سعی داریم 400 میلیارد دیگر به آن اضافه کنیم.


به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی در جمع مردم منطقه چهار قم در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) در بلوار شهید کریمی، با بیان اینکه مردم ما انقلاب کردند تا مسئولین در خدمت مردم، پاسخگو بوده و مشکلات را شنیده و دنبال حل مشکلات باشند، اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ملت که در طول این سال‌ها نقشه‌های شوم زیادی داشتند، با رهبری امام و مقام معظم رهبری و هشیاری و بصیرت ملت همیشه نقشه‌هایشان نقش بر آب شده است.
وی با بیان اینکه نقشه‌های دشمن همچنان ادامه داشته و نفوذی‌های آنان در داخل به دشمنان کمک می‌کنند، تصریح کرد: مردم ما با بصیرت و پیروی از رهبری نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: این افزایش حضور در راهپیمایی روز قدس با تمام مشکلاتی که ملت ایران دارند و با تمام تبلیغات سوء در فضای مجازی است؛ یک بازیکن فلسطینی توییت می‌کند و تاکید دارد که اشتباه کردم و همین توییت توسط نماینده مجلس ما به عنوان توییت فدراسیون فلسطین منتشر می‌شود، وقتی مردم نتوانند به نماینده خود اعتماد کنند به چه کسی می‌توانند اعتماد کنند و پس از آن حاشیه‌سازی علیه فلسطین در فضای مجازی آغاز شد.
امیرآبادی با اشاره به جلسه رهبر انقلاب با مسئولان قوا در خصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: رهبری تاکید کردند که هر روز برای این کار وقت می‌گذارند تا مشکل مردم برطرف شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مردم منطقه چهار و محلات محدوده بلوار شهید کریمی، گفت: مساجد باید توسط مردم اداره شود و رهبر انقلاب و مراجع مخالف حکومتی شدن مساجد هستند و مساجد باید مستقل بوده تا بتوانند مطالبه‌گری کنند، اما در بخش‌هایی که دولت و شهرداری‌ها توان دارند باید به مساجد کمک کنند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از بحران‌های منطقه‌ای در بحث فاضلاب، پردیسان است، اظهار کرد: امسال 20 میلیارد تومان مجلس، 20 میلیارد تومان وزارت نیرو و 20 میلیارد تومان شورای شهر اختصاص داده‌اند تا فاضلاب پردیسان اجرایی شود؛ البته این پروژه بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما پیگیر هستیم تا پروژه اجرایی شده تا به مرور مشکلات آن رفع شود.
امیرآبادی با اشاره به روند اجرایی شبکه فاضلاب منطقه دو گفت: اگر بتوانیم 50 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب برای فضای سبز، کشاورزی و صنعت قم دریافت شود می‌توانیم وضعیت خوبی را در این بخش به دست آوریم.
وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان، افزود: تصمیم‌گیری در خصوص این پروژه تقریبا در مراحل نهایی است و ایستگاه آن در محدوده بلوار خلیج فارس احداث خواهد شد، وزارت راه و شهرسازی تلاش داشتند که ایستگاه داخل شهر باشد اما ما اجازه ندادیم تا مردم دچار مشکل نشوند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال در بودجه نمایندگان اراک مصوبه قطار سریع‌السیر تهران اراک را دریافت کردند که در آن اصلاحیه‌ای داشتیم که قطار از قم عبور کند.
امیرآبادی در ادامه اظهار داشت: دو بانده شدن جاده کهک در بودجه دیده شده و همچنین جاده قدیم کاشان به جمکران نیز در دستور کار است.
وی به طلب شهرداری قم از ادارات، ارگان‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: 700 میلیارد تومان آن قطعی شده که امسال سعی داریم 400 میلیارد دیگر به آن اضافه کنیم.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط اول و دوم مترو قم، اظهار کرد: امیدواریم پس از اتمام مطالعات، عملیات اجرایی خط دوم مترو به سرعت آغاز شود.
امیرآبادی با تاکید بر ضرورت اتصال بلوار شهید آوینی به پردیسان، بیان کرد: جلساتی در این خصوص برگزار شده که امیدواریم مسئولان شهرک مهدیه مشارکت کرده تا پروژه به پردیسان متصل شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی در قم، افزود: قم از تهاجم فرهنگی دشمنان مستثنی نبوده است؛ ما از نظر نماز در مدارس وضعیت خوبی نداریم و نیاز است از نظر فرهنگی بیش از پیش بین جوانان کار شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از مساجد حمایت شود، تصریح کرد: آل سعود و وهابیت میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا وهابیت ترویج شود؛ ما اگر بخواهیم تشیع را تبلیغ کنیم باید مساجد محور باشند، در مجلس آب، برق و گاز مساجد را در حد الگوی مصرف رایگان کردیم و عوارض هم طبق قانون رایگان است.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 65529

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/65529/پیگیری-طلب-400-میلیاردی-شهرداری-دولت-دستور-کار-نمایندگان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir