دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 65540
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

دولت در خصوص گرانی‌ها پاسخگو نیست

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی کشور گرانی سرسام آور اجناس است گفت: دولت در این زمینه پاسخگو نیست و مجلس هم محکم نمی‌ایستد؛ همه این مسوولان و نمایندگان منتخب مردم هستند و اگر ایرادی هم در آنها وجود دارد مردم باید به انتخاب خودشان نگاه کنند.
دولت در خصوص گرانی‌ها پاسخگو نیست/ جلسه رهبر انقلاب با مسوولان قوا در خصوص مسائل اقتصادی کشور
دولت در خصوص گرانی‌ها پاسخگو نیست/ جلسه رهبر انقلاب با مسوولان قوا در خصوص مسائل اقتصادی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
دولت در خصوص گرانی‌ها پاسخگو نیست/ جلسه رهبر انقلاب با مسوولان قوا در خصوص مسائل اقتصادی کشور
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی کشور گرانی سرسام آور اجناس است گفت: دولت در این زمینه پاسخگو نیست و مجلس هم محکم نمی‌ایستد؛ همه این مسوولان و نمایندگان منتخب مردم هستند و اگر ایرادی هم در آنها وجود دارد مردم باید به انتخاب خودشان نگاه کنند.

به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم منطقه چهار قم در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: این افزایش حضور در راهپیمایی روز قدس با تمام مشکلاتی که ملت ایران دارند و با تمام تبلیغات سوء در فضای مجازی است؛ یک بازیکن فلسطینی توییت می‌کند و تاکید دارد که اشتباه کردم و همین توییت توسط نماینده مجلس ما به عنوان توییت فدراسیون فلسطین منتشر می‌شود، وقتی مردم نتوانند به نماینده خود اعتماد کنند به چه کسی می‌توانند اعتماد کنند و پس از آن حاشیه‌سازی علیه فلسطین در فضای مجازی آغاز شود.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر خزانه‌داری آمریکا در خصوص حضور 5 هزار آقازاده در آمریکا و سرمایه 148 میلیارد دلاری آنها تصریح کرد: این آمار به هیچ وجه صحیح نبوده در حالی که با انتشار آن در چند رسانه به عنوان یک سند مطرح می‌شود، این‌ها توطئه‌هایی است که دشمن می‌خواهد با جوسازی مردم را نسبت به مسوولان بدبین کند.

امیرآبادی با اشاره به مشکلات و مسائلی که در کشور در بین مسوولان وجود دارد اظهار کرد: ما قبول داریم که برخی آقازاده‌ها مشکلاتی دارند و برخی مسوولین نیز از آرمان‌های انقلاب دور شده‌اند؛ هر روز که در انقلاب جلو می‌رویم به جای اینکه بیشتر ارزش‌های انقلاب را ترویج کنیم، از آنها دور می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات اساسی کشور گرانی سرسام آور اجناس است گفت: دولت در این زمینه پاسخگو نیست و مجلس هم محکم نمی‌ایستد؛ همه این مسوولان و نمایندگان منتخب مردم هستند و اگر ایرادی هم در آنها وجود دارد مردم باید به انتخاب خودشان نگاه کنند؛ کسی در جمهوری اسلامی ایران بدون اراده ملت از صندوق‌های رای بیرون نیامده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مسائلی که مردم باید دقت کنند انتخاب است؛ براساس قانون اساسی مجلس تنها می‌تواند در مساله وزرا وارد شود، با وزیر اقتصاد صحبت می‌شود که تمام مشکلات اقتصادی کشور زیر سر بانک مرکزی است در حالی که بانک مرکزی زیر نظر مجلس نیست و توسط رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی هم که سوال از رئیس جمهور مطرح می‌شود با لابی‌های متعدد معاونان پارلمانی اجازه آن را نمی‌دهند؛ البته امیدواریم در جلسه آینده مجلس بتوانیم یکی از سوال‌های از رئیس جمهور را در هیات رئیسه اعلام وصول کنیم و رئیس جمهور در صحن مجلس پاسخ نمایندگان را بدهد؛ ما نگران شرایط فعلی کشور هستیم و مردم در سختی هستند و بیشتر کارها نیز دست دولت است.

امیرآبادی با اشاره به جلسه رهبر انقلاب با مسوولان قوا در خصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: رهبری تاکید کردند که شورای هماهنگی اقتصادی بین مسوولان قوا باید تشکیل شود و خودشان نیز اعلام کردند که آماده هستند هر روز برای این کار وقت بگذارند و پیگیری کنند تا مشکل مردم برطرف شود.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم برخی مسائل بزرگنمایی می‌شود، در کشور در کنار مشکلات اقتصادی مفاسدی نیز وجود دارد و برخوردهایی نیز صورت گرفته است؛ قبل از انقلاب کسی جرات نمی‌کرد با خاندان پهلوی برخوردی کند اما امروز می‌بینید الان معاون رئیس‌جمهور زندان است، برادر رئیس جمهور و برادر معاون رئیس‌جمهور بازداشت می‌شود، البته قبول داریم مشکلاتی هم وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده کشور روشن است گفت: امروز آمریکا با تمام توان به میدان آمده تا مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد کنند اما اگر ما بر توان این ملت و جوانان تکیه کنیم مشکلات حل می‌شود؛ طی این روزها جلسات مکرری با جوانان حزب‌اللهی که ایده‌های بسیار موثر در زمینه اقتصادی داشتند جلساتی داشتیم اما کسی از این افراد حمایت نمی‌کند؛ برخی به رانت‌خواری عادت کرده‌اند و پست‌های زیادی دارند که رها نمی‌کنند، اگر این جوان‌ها به میدان بیایند می‌توانند جلوی آمریکا ایستاده و مشکلات را حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا نمونه‌ای بارز از اراده ملت ایران بود گفت: چرا مردم از باخت تیم ملی در مقابل اسپانیا ناراحت نشدند چراکه خوب و جانانه بازی کردند؛ اگر مسوولان و دولت هم جانانه برای مردم کار کنند حتی اگر مشکلات اقتصادی نیز وجود داشته باشد مردم ناراحت نمی‌شوند؛ مردم از تنبلی، سست‌عنصری و بی‌توجهی به مشکلات نگران و ناراحتند.

امیرآبادی اظهار کرد: دوران دفاع مقدس وضع ما بسیار بدتر از امروز بود. امروز اینقدر قدرت دفاعی ما افزایش یافته که اگر هرکدام از کشورهای منطقه دستش روی ماشه برود دستش را قطع می‌کنیم، پس باید اجازه دهیم جوانان به میدان آمده تا مشکلات را حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان افزود: تصمیم‌گیری در خصوص این پروژه تقریبا در مراحل نهایی است و ایستگاه آن در محدوده بلوار خلیج فارس احداث خواهد شد. وزارت راه و شهرسازی تلاش داشتند که ایستگاه داخل شهر باشد اما ما اجازه ندادیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم قم بیان کرد: امسال در بودجه نمایندگان اراک مصوبه قطار سریع‌السیر تهران اراک را دریافت کردند که در آن اصلاحیه‌ای داشتیم که قطار از قم عبور کند.

وی همچنین از اضافه شدن بخش قم به محور سلفچگان اراک لرستان خبر داد و گفت: دو بانده شدن جاده کهک در بودجه دیده شده و همچنین جاده قدیم کاشان به جمکران نیز در دستور کار است.

امیرآبادی به طلب شهرداری قم از ادارات، ارگان‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: 700 میلیارد تومان آن قطعی شده که امسال سعی داریم 400 میلیارد دیگر به آن اضافه کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اتصال بلوار شهید آوینی به پردیسان بیان کرد: جلساتی در این خصوص برگزار شده که امیدواریم مسوولان شهرک مهدیه مشارکت کرده تا پروژه به پردیسان متصل شود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyiem.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما