سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 65577
منبع : خبرگزاری ايرنا
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر قم:

مصرف مواد مخدر در قم کاهش یافته است

قم نيوز : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم گفت: مصرف مواد مخدر در این استان به شدت کاهش یافته و رتبه قم از 10 در سال 86 به 24 در سال 96 رسیده است.
مصرف مواد مخدر در قم کاهش یافته است
مصرف مواد مخدر در قم کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز ، ابوالفضل شریفی عصر دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال گذشته با تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی و امنیتی حدود 6 هزار و 745 کیلوگرم مواد مخدر از باندهای قاچاق کشف شده است.

وی با بیان این که در استان قم 102 مرکز فرهنگی و درمانی و 35 سمن فعال در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب در حوزه مواد مخدر وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعتبارات در این حوزه ها باید بسیار افزایش یابد تا اقدام های گسترده تر و موثرتری صورت بپذیرد.

وی بر ضرورت توسعه نهضت پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر به ویژه برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید با جدیت هرچه بیشتر انجام شود.

وی با بیان این که باید از ظرفیت نظام سلامت در پیشگیری از اعتیاد به خوبی استفاده کنیم، گفت: بهره مندی از ظرفیت های حوزه های علمیه در این مساله تقریبا مغفول مانده و آموزش مبلغان و روحانیان در امر مهم پیشگیری از مواد مخدر در جامعه بسیار اهمیت دارد.

شریفی از آموزش بیش از 6 هزار تن از کارکنان دستگاه های اجرایی استان قم خبر داد و جایگاه رسانه ها به ویژه صدا و سیما در آموزش و فرهنگ سازی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اعتیاد را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری طرح «مبین» با هدف آموزش معلمان و مربیان مقطع ابتدایی استان قم در حوزه مواد مخدر انجام می شود.

26 ژوئن برابر با 5 تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گرفته است.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjaiem.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما