سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 65609
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

بهره مندی از نظرات هنرمندان برای افزایش جذابیت موزه دفاع مقدس

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: هر قدر بیشتر از نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان در روند ساخت و بهره برداری از مجموعه موزه دفاع مقدس استفاده شود، جذابیت آن را به مراتب مضاعف خواهد کرد.
بهره مندی از نظرات هنرمندان برای افزایش جذابیت موزه دفاع مقدس
بهره مندی از نظرات هنرمندان برای افزایش جذابیت موزه دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز «سیدموسی حسینی کاشانی» در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار کرد: آنچه که در روند ساخت، تکمیل و بهره برداری از این مرکز حائز اهمیت است، توجه به دیدگاه‌ها و نظرات اهالی هنر است که به دنبال آن بتوان حداکثر جذابیت را در موزه آرایی و زیباسازی فضای پیرامونی آن برای بازدیدکنندگان ایجاد کرد.

وی افزود: بازدید میدانی هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه هنر از مجموعه در حال احداث پروژه موزه دفاع مقدس قم و دریافت نظرات آنان، نکاتی را به ذهن طراحان و سازندگان متبادر می‌سازد که به طور یقین پس از بهره برداری، از نقایص احتمالی آن جلوگیری خواهد کرد.

عضو هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم ادامه داد: توجه دقیق به پیام و مفهوم المان‌ها، تصاویر و دیگر مولفه‌های هنری مورد استفاده در موزه، از جمله مواردی است که در انتقال پیام فرهنگ ایثار و شهادت که همان فلسفه احداث موزه دفاع مقدس است، اثربخش خواهد بود.

حسینی کاشانی همچنین بر ضرورت توجه به ساخت سالن‌های در نظر گرفته شده برای موزه دفاع مقدس قم اشاره و ابراز کرد: استانداردسازی و رعایت شرایط آکوستیک سالن‌های آمفی تئاتر و اجتماعات در موزه دفاع مقدس، استفاده از تجربیات ساخت سالن‌های مطرح در قم و سایر استان‌های کشور، ساخت سالن‌های پذیرایی و استراحت در کنار جذابیت‌های هنری که ماندگاری بازدیدکنندگان را بیشتر کند و پیش بینی ساخت استودیوی تلویزیونی از جمله مواردی است که در راستای خروجی مطلوب از موزه می‌توان به آن اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از نیم میلیون نفر در قم بلیط سینما خریداری کرده‌اند، افزود: از این جهت استان قم در رتبه سوم یا چهارم کشوری قرار دارد، بنابراین اگر سالن سینمای موزه دفاع مقدس بخواهد به چرخه سینماهای استان وارد شود، این اداره کل در زمینه تجهیز آن اقدامات اساسی و شایسته ای را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1vdv.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما