چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب : 65626
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون اجتماعی دادگستری کل استان قم: 

تحقق احساس آرامش و امنیت با اجرای عدالت، مهم ترین وظیفه قوه قضائیه است

قم نيوز : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم تصریح کرد: تحقق احساس آرامش و امنیت با اجرای عدالت، مهم ترین وظیفه و کار دستگاه قضایی است.
تحقق احساس آرامش و امنیت با اجرای عدالت، مهم ترین وظیفه قوه قضائیه است
تحقق احساس آرامش و امنیت با اجرای عدالت، مهم ترین وظیفه قوه قضائیه است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عبدالمجید یزدی با اشاره به هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دستگاه قضایی به خصوص آیت الله شهید بهشتی ابراز داشت: ما اگر به کلام و سیره نورانی امیرالمومنین (ع) توجه کنیم متوجه می شویم که مسئولیت و حکومت در نگاه حضرت از پست ترین مراتب و جایگاه ها برخوردار است مگر این که به این وسیله حقی اقامه شده و باطلی در جامعه اسلامی دفع گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم افزود: از این منظر رسالت مهم مسئولان و دست اندرکاران دستگاه قضایی باید این باشد که با اجرای عدالت ، حقی را از ظالمی گرفته و به مظلومی برسانند و یا این که مساله باطلی را در جامعه رفع کنند و گرنه نفس داشتن پست و شغل و مقام ارزشی ندارد بلکه مهم اقامه حق و عدالت به این وسیله است.

وی بیان داشت: بنابر این مشخص می شود که مهم ترین وظیفه دستگاه قضایی باید این باشد که حق مردم گرفته شود و ظالمان و متخلفان به سزای اعمال خود برسند که ثمره این مهم تحقق احساس آرامش و امنیت است که حتی از خود عدالت نیز مهم تر است ، چرا که مردم باید این احساس را داشته باشند که جایی وجود دارد که اگر حقی از آن ها ضایع شد در مقام استیفای حق و اجرای عدالت قاطعانه برخورد می کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با اشاره به بیانی معروف از شهید بهشتی مبنی بر این که ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت، گفت: همه ما در هر عرصه و مسئولیتی که هستیم حقیقتاً باید فرمایش ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و بدانیم که هدف این است که به مردم خدمت کنیم و گرنه تشنه قدرت نیستیم بلکه این مسئولیت و پست و مقام برای این است که به مردم خدمتی کرده و حقی را اقامه کنیم.

وی تاکید کرد: از این منظر دستگاه قضایی باید نیروها و مدیرانش تشنه و عاشق خدمت به مردم باشند و به راستی چه کاری بهتر که مردم احساس عدالت و آرامش و امنیت را از بابت تحقق عدالت در جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانونی بودن اصل پیشگیری گفت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، دستگاه قضایی موظف است برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان اقدام به عمل آورد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دستوری به قوه قضائیه به این مساله تصریح فرمودند که اساساً پیشگیری یک امر فراقوه‌ای است و این گونه نیست که تنها قوه قضائیه در این زمینه وظیفه داشته باشد؛ ایشان همچنین فرمودند پیشگیری را در اولویت کارهایتان قرار دهید که از اهمیت زیادی برخوردار است و بر این مساله تاکید کردند که پیشگیری یک بحث علمی است و باید به شکل علمی و تخصصی آن را دنبال کرد.

انتهای پیام / 139
https://qomnews.ir/vdcepp8p.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما