چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : 65655
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مطرح کرد

کشف 2 تن مواد مخدر در استان قم

قم نيوز : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، دو تن مواد مخدر در استان قم کشف شد که به لحاظ وزن 87 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.
کشف 2 تن مواد مخدر در استان قم
کشف 2 تن مواد مخدر در استان قم
به گزارش قم نيوز غلام عباس بلفکه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به ویژگی‌های این استان اظهار کرد: استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد و مقصد 90 درصد از مواد مخدر کشف شده در محورهای مواصلاتی استان قم، استان‌های دیگر است و کشف مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان قم با توجه به کارهای اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری، دو تن مواد مخدر در استان قم کشف شد که به لحاظ وزن 87 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت، همچنین در این مدت 60 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در استان بازداشت شدند که به این لحاظ رشد 30 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: در سه ماهه نخست سال جاری دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در استان 73 درصد رشد داشت و این دستگیری‌ها ادامه دارد، پاتوق‌های خرده فروشان مواد مخدر معمولا منازل خلوت و خالی از سکنه است که سال گذشته این پاتوق‌ها در استان قم پلمب شد.

بلفکه با اشاره به برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در استان قم اظهار کرد: سال گذشته بیش از 60 مغازه به دلیل فروش مواد مخدر در استان پلمب شد، امسال هم در سه ماهه نخست سال جاری شاهد پلمب 16 مغازه دیگر در قم به دلیل این جرم بودیم. تعداد افراد دستگیر شده به دلیل مواد مخدر از جمله مصرف کنندگان و معتادان متجاهر در سال جاری چهار هزار نفر بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 70 مرحله طرح پاکسازی محیط‌های مختلف در استان قم از مواد مخدر انجام شده و با مشارکت همه نیروها فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر به دورترین نقاط استان نیز گسترش پیدا کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: سال گذشته آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر توسط کارشناسان در مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی به 6 هزار نفر ارائه شد و در سه ماهه نخست سال جاری شاهد ارائه این آموزش‌ها به هفت هزار نفر در استان قم بودیم.

بلفکه با اشاره به خطر مواد مخدر صنعتی اظهار گرد: این نوع از مواد مخدر زیان‌های فراوانی دارد، متاسفانه شاهد تبلیغ مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها در فضای مجازی همچون داروهای لاغری، چاقی و تقویت کننده حافظه هستیم و افراد پس از مدتی از مصرف به این مواد، به آن معتاد می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش مرف مواد مخدر صنعتی باید در جامعه فرهنگ سازی صورت بگیرد و مخاطره‌های این گونه از مواد برای مردم تبیین شود، خوشبختانه در سال جاری با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، مصرف مواد مخدر صنعتی در استان قم پنج درصد کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn393.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما