پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 65683
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان با حفظ درایت و تدبیر سوژه به دست دشمن ندهند

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه دشمن کمر به نابودی انقلاب بسته ولی توطئه هایش همیشه ناکام مانده است، گفت: انتظار از مسؤولان این است که با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، با تدبیر و درایت کاری کنند که توطئه‌های اخیر دشمن ناکام بماند.
آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان با حفظ درایت و تدبیر سوژه به دست دشمن ندهند
آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان با حفظ درایت و تدبیر سوژه به دست دشمن ندهند
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در هم اندیشی گرامیداشت «نماز جمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی» با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در گوشه و کنار نماز جمعه اقامه می‌شد، اظهار کرد: در نظام اسلامی به عنوان یک حرکت ارزشمند و هماهنگ 5 مرداد نماز جمعه به امر امام توسط آیت الله طالقانی اقامه شد.

وی با اشاره به اینکه اسلام نسبت به برگزاری سه اجتماع نماز جماعت، نماز جمعه و حج تاکید ویژه داشته است، اظهار کرد: نماز جمعه از اجتماعات مهم و هفتگی مسلمانان به شمار می‌رود که اسلام ارزش ویژه ای برای آن قائل است.

امام جمعه قم یکی از عوامل ماندگای و پایداری انقلاب اسلامی را اقامه نماز جمعه دانست و یادآور شد: اگر آگاهی بخشی‌هایی که در سایه نماز جمعه برای مردم اتفاق نمی افتاد و مردم از توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان آگاه نمی‌شدند، فتنه‌های دیگری اتفاق می‌افتاد چرا که دشمن کمر به نابودی اصل انقلاب و نظام اسلامی بسته است.

وی اضافه کرد: قرارگاه بزرگ فرهنگی نماز جمعه از عواملی بود که روشنگری کرده و سدی استوار در مقابل توطئه‌ها و طراحی‌های دشمنان بوده است و در روایات ما از نماز جمعه به عنوان حج المساکین یاد شده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه قدرت و وحدت اسلامی در نماز جمعه به تصویر کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: رشد فکری و سیاسی امت اسلامی در پرتو نمازهای جمعه بوده و این اجتماع مهم مرکز بسیج مردم و جلب همکاری در مسیر حل مشکلات عمومی جامعه به شمار می‌رود.

وی ششم تیر ماه سالروز سوء قصد نافرجام به جان رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ایشان امروز مایه خیر و برکت برای کل ملت ایران هستند و ما شاهدیم چه حوادث تلخ و سنگینی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب رخ داده ولی در سایه رهبری و حضور جمعی در نماز جمعه این انقلاب استوار مانده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در چهلمین سال انقلاب دشمن با همه توان به میدان آمده و پرده‌ها را کنار زده و می‌گویند نمی گذاریم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به خوبی بگذرد، خاطرنشان کرد: نباید سوژه به دست دشمن داده شود و انتظار از مسؤولان این است که با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، با تدبیر و درایت کاری کنند که این توطئه دشمن ناکام بماند و ما با سلامت از همه گردنه‌ها عبور کنیم و به دوستان و دشمنان خود اعلام کنیم که انقلاب اسلامی ریشه دار تر از آن است که کسی مانند ترامپ و نتانیاهو بخواهند به این انقلاب خدشه وارد کنند.

وی تصریح کرد: مردم باید در برابر مشکلات صبور باشند؛ البته این شرایط امتحان بزرگی برای ملت ایران است و مبادا دشمن طمع بورزد و امیدوار شود. مبادا دشمن با وسوسه انگیزی‌ها و برنامه ریزی‌ها و اقدامات خود در شبکه‌های مجازی ذهن جامعه را به سمتی ببرد که تصور کند به اهداف خود دست یافته است.

حسینی بوشهری اهتمام به نماز جمعه را وظیفه همگانی دانست و بر رفع مشکلات و نواقص مصلای قدس برای میزبانی هرچه بهتر از نمازگزاران تاکید کرد.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdchx-n-.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما