پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 65685
منبع : خبرگزاری ايرنا

دیدارمعاون سوادآموزی و رئیس ایرنای قم با خانواده شهید جنابان

قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و جعفرمسلمی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم روز پنجشنبه با حضور در منزل شهید سید محمد ابراهیم جنابان، در آستانه سالگرد شهادت این شهید، با مادر و خانواده وی دیدار کردند.
دیدارمعاون سوادآموزی و رئیس ایرنای قم با خانواده شهید جنابان
دیدارمعاون سوادآموزی و رئیس ایرنای قم با خانواده شهید جنابان
به گزارش قم نیوز معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این دیدار با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر اهمیت نقش رسانه ها در این زمینه تاکید و اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی، از جمله رسانه هایی است که به این مساله اهمیت فراوانی می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با بیان اینکه کاری که از روی اخلاص انجام شود،اثرگذارتر و ماندگارتر است، گفت: ضروری است تا اخلاق و منش شهیدان برای انتقال به نسل های آتی به صورت مکتوب درآید و در کنار آن باید از سایر ابزارهای نوین نیز بهره برد.
وی افزود: امروزه هنر یکی از ابزارهای مهم،رسا و تاثیرگذار می باشد که لازم است با استفاده ازرشته های مختلف هنری از جمله فیلم، زندگی شهیدان را به تصویر بکشیم و آن را برای نسل های بعد ماندگار کنیم.
قاسمی نیا با بیان این که دشمن نمی گذارد تا نسل جدید با رشادت ها و اخلاق شهیدان آشنا شود، ادامه داد: این وظیفه همه ماست تا با ثبت و ضبط زندگی شهدا، نسلی که جنگ را ندیده است، با شهیدان آشنا سازیم.
وی اخلاص، ایثار، ولایتمداری، احساس مسئولیت، وجدان کاری، دغدغه مندی و تعهد به حفظ بیت المال را از جمله ویژگی های شهیدان برشمرد و گفت: شهدای مدافع حرم و مقاومت از شهدای 8 سال دوران دفاع ما آموختند و شهدای ما نیز از شهدای کربلا و یاران صدیق حضرت سیدالشهدا(ع) درس گرفتند.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی ثمره خون شهداست، تاکید کرد: امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه ما قرار دارد و باید تلاش کنیم هم راه شهیدان را به خوبی بشناسیم و هم به درستی در راه آنان گام برداریم.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: شهید فقط متعلق به خانواده خودش نیست، بلکه شهید متعلق به همه مردم می باشد.
* حضور در کنار خانواده شهدا افتخار است
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز در این دیدار گفت: حضور در کنار خانواده شهدا، افتخاری برای ماست و ان شاءالله از این حضور بتوانیم به عنوان یک فرصت استفاده و کسب فیض کنیم و این مساله در زندگی و کار ما تاثیرگذار باشد.
جعفر مسلمی اظهار کرد: تاکنون این توفیق نصیب ما شده است که در منزل تعدادی از خانواده های معظم شهدا حضور یابیم و بنا داریم که ان شاءالله این سنت حسنه را ادامه دهیم و مستمر باشد.
وی با اشاره به نقش و رسالت رسانه ها در معرفی شهدا بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در صفحه اصلی خود، بخشی را با عنوان «ما و شهدا» دارد که در آن به معرفی شهیدان می پردازد.
وی ولایتمداری و ساده زیستی را از جمله ویژگی های شهیدان دانست که می تواند الگویی برای همه قشرهای جامعه باشد.
شهید سید محمد ابراهیم جنابان در 22 مهر سال 1342 در قم متولد شد و پس از سال ها مجاهدت در جبهه های نبرد و وجود جراحت های فراوان در 10 تیر 1365 در منطقه مهران، ارتفاعات قلاویزان درعملیات کربلای یک، هنگامی که معاون فرمانده گردان امام سجاد(ع) بود به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjimem.uqeiozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما