پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 65695
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله خاتمی خطاب به مردم:

بخشی از گرانی‌های فزاینده به دلیل سوء تدبیرهاست

قم نيوز : آیت الله خاتمی خطاب به مردم گفت: ما در متن و همراه شماییم و مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی آگاه هستیم، با این وجود شما را به چند چیز می‌شناسیم که مهم‌ترین آن بصیرت است. بخشی از گرانی‌های فزاینده به دلیل سوء تدبیر و برنامه‌ریزی‌های نادرست است، اما نمی‌توان باور کرد که دست اجانب در کار نیست و این مسائل تنها مشکلات داخلی است.
ما همراه شماییم/ بخشی از گرانی‌های فزاینده به دلیل سوء تدبیرهاست
ما همراه شماییم/ بخشی از گرانی‌های فزاینده به دلیل سوء تدبیرهاست
به گزارش قم نیوز آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار کرد: داعش مظهر تروریسمی است که خود آمریکایی‌ها درست کردند و در تبلیغات انتخاباتی‌شان به صراحت به این موضوع اذعان کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: آن‌ها پیش بینی می‌کردند که خروج داعش از موصل بین ده تا سی‌سال به طول خواهد انجامد، اما اقتدار جمهوری اسلامی ایران همراه با ارتش و بسیج عراق در عرض چندماه داعش را نابود کرد، در حالی که در این بین ائتلاف بین المللی ضد داعش به داعش کمک می‌کردند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در عالم عجیب و غریب دروغ، ترامپ که هیچ نقشی در ساقط کردن داعش نداشت و حتی به آن‌ها کمک هم می‌کرد به دروغ عنوان می‌کند که آمریکا داعش را نابود کرده است. این مسخره است که ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کنند، ما حامی حزب الله هستیم اما این حزب تروریسم نیست بلکه گروهی غیرتمند و حامی وطن خود هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آن‌ها مسئله حقوق بشر در ایران را مطرح می‌کنند، در حالی که در روز روشن پلیس سفید پوست ایالت متحده شهروند سیاه‌پوست را به ضرب گلوله می‌کشد و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. آن‌ها برای بشر هیچ ارزشی قائل نیستند و در روزهای گذشته آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خارج شد، یعنی در این عرصه کاری به سازمان ملل هم ندارند و هرکاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: بنابراین بمب اتم، تروریسم و حقوق بشر مطرح نیست، بلکه حاکمیت دین و دشمنی با اسلام مورد نظر آن‌هاست، موضوعی که از صدر اسلام تا الان بین دشمنان مشترک بوده است.

آیت الله خاتمی خطاب به مردم ابراز کرد: ما در متن و همراه شماییم و مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی آگاه هستیم، با این وجود شما مردم را به چند چیز می‌شناسیم که مهم‌ترینش بصیرت است. بخشی از این گرانی‌های فزاینده به دلیل سوء تدبیر و برنامه‌ریزی‌های نادرست است، اما نمی‌توان باور کرد که دست اجانب در کار نیست و این مسائل تنها مشکلات داخلی است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ترامپ به صراحت از تحریم بی‌نظیر تاریخ علیه ایران سخن می‌گوید، در حالی که اوباما از تحریم بی‌نظیر در صد سال گذشته صحبت می‌کرد. به فضل خداوند ما هم به این دشمنان بشریت بی‌نظیرترین مقاومت را نشان خواهیم داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این‌که مقاومت عامل پیروزی است، گفت: راه برون رفت از مشکلات در عرصه‌های سیاسی مذاکره نیست، مذاکره در فلسطین جواب نداد و هفتاد سال است که این کشور اشغال شده و با مذاکره فلسطینی‌ها یک قدم هم به جلو نرفتند و اگر پیشروی داشتند به برکت انتفاضه‌ها بوده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که معرفت یعنی پای ارزش‌هایی که چهل سال برایشان مقاومت کردیم، بایستیم، ابراز کرد: ضلالت بعد از کسب معرفت  این است که راه مقاومت را گم کنیم و برخی ما را بی‌حوصله کنند، حدود صد نفر به اصطلاح روشن‌فکر بنویسند که برید با ترامپ مذاکره کنید؛ این جلوه کورفکری بود، هنوز جوهر خروج از برجام که یک قرارداد بین المللی بود خشک نشده؛ این کودنی سیاسی بود که خوشبختانه هم جریان اصولگرا و هم اصلاح طلب این نامه را محکوم کردند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که شهوت البطن و مهم‌نبودن حلال و حرام به عنوان یک خطر جدی از زمان رسول الله(ص) تا امروز مطرح بوده، گفت: این اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی و قانون‌سازی برای مشروعیت بخشی به این حقوق‌ها مصداق شهوت البطن و اشرافی گری است که پیامبر(ص) نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اشرافی گری امت اسلام را بیچاره کرده، افزود: فتوحاتی که پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد، امت اسلام را به سوی دنیا پرستی سوق داد و حتی وجود امام علی(ع) نیز نتوانست جلوی دنیای پرستی آن‌ها را بگیرد.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: من معتقدم امام علی(ع) با این فتوحات موافق نبود؛ فتوحاتی که هرچند با آن جغرافیای اسلام گسترش پیدا کرد، اما معنویت کاسته شد؛ من به بعنوان فردی که در سیره اهل بیت(ع) مطالعه و فعالیت داشته عنوان می‌کنم که امام حسین(ع) و امام حسین(ع) در فتح نهاوند حضور نداشتند گرچه برخی از مورخین این حضور را مطرح می‌کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamini.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما