جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 65715
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله حسینی بوشهری:

نماز جمعه قم: دولت برای نابسامانی بازار و نقدینگی مردم فکری کند

قم نيوز : امام جمعه قم از دولتمردان خواست تا برای حل مشکلات اقتصادی و رفع نابسامانی بازار ارز، سکه و نقدینگی تدبیر کنند.
دولت برای نابسامانی بازار و نقدینگی مردم فکری کند
دولت برای نابسامانی بازار و نقدینگی مردم فکری کند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی بسیار مهم است و سیاست‌هایی که در این زمینه اعمال می‌شود در جامعه تأثیرگذار است.

وی گفت: امام علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر به چهار مورد مهم اشاره می‌فرمایند که در کنار جمع‌آوری درآمدهای حکومت و در کنار مبارزه سخت با دشمنان و در کنار توجه به فرهنگ، آبادانی جامعه نیز مهم است و جامعه اسلامی روز به روز باید در مسیر پیشرفت و آبادانی حرکت کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: اگر مردم دچار سرگردانی شدند و سیاست‌های اقتصادی کشور رها شود در این صورت نمی‌توان گفت که معروفی در جامعه رخ داده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی سالم برای رشد اقتصادی کشور بسیار مهم است اما رها کردن آن و ایجاد سرگردانی در بین مردم نیز یک منکر و خطر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه موضوع توجه به اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر مورد تأکید بوده است، افزود: ایشان در چهار سال اخیر مسائل اقتصادی را شعار سال قرار دادند و سال جاری را نیز شعار حمایت از کالای ایرانی نام نهادند و باید بدانیم که رهبر ما تیزبین، هوشمند و آینده‌نگر و دشمن شناس هستند و امروز جامعه را می‌دیدند که چنین شعارهای اقتصادی را تعیین می‌کردند.

وی گفت: ایشان تأکید کردند یکی از جاهایی که دشمن می‌تواند به کشور ضربه بزند در عرصه اقتصاد است و به همین منظور بر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز در جامعه مشکلات اقتصادی وجود دارد که نیازمند تدبیر دولتمردان هستیم و بسیاری از مشکلات عوامل خارجی ندارد بلکه به داخل کشور بازمی‌گردد و باید قبول کنیم مشکلاتی در داخل کشور وجود دارد که موجب ایجاد نارسایی‌هایی شده است.

ملت ما دلسوزی‌های آمریکا را باور نخواهند کرد

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، گفت: در این حادثه ۲۹۰ نفر از مردم مظلوم به شهادت رسیدند و نشان از جنایتکار بودن آمریکایی است.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جنایت‌های آمریکا آن‌قدر است که ملت ما دلسوزی‌های آمریکا را باور نخواهند کرد و بسیاری از جنایات علیه ملت ایران توسط آمریکا و با همکاری همدستانش صورت گرفته است.

وی افزود: در چند روز اخیر آمریکا کودکان مهاجرین را از آن‌ها جدا کرده و در قفس نگهداری می‌کند و این اوج وحشیگری آمریکاست و این در حالی است که آن‌ها داعیه دفاع از حقوق بشر دارند.

دستگاه قضا باید به نابسامانی‌ها رسیدگی قاطع و سریع داشته باشد

امام جمعه قم همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه بیان داشت: به مناسبت شهادت شهید بهشتی و یاران وفادارش ابن هفته به نام دستگاه قضا نامگذاری شده است و دشمنان فکر می‌کردند با ترور شهید بهشتی انقلاب به شکست کشیده می‌شود؛ در حالی که این شهادت پشتوانه‌ای برای حرکت انقلاب شده و این روز برای ملت ما تاریخ‌ساز است و نشان داد که دشمنان به ملت ما هرچه بیشتر فشار بیاورند ایستادگی ما بیشتر خواهد شد.

وی گفت: شهید بهشتی حق زیادی به گردن ملت ما دارد و نقشه راه قوه قضاییه را ترسیم کرد و تجربه و پختگی او شخصیت ایشان را ممتاز کرده بود.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از فعالیت‌های دستگاه قضا، اظهار داشت: باید از تلاش‌های قوه قضاییه تقدیر کرد اما باید بدانیم که کار قوه قضاییه مبارزه سریع با مفسدان است و قوه قضاییه باید در دفاع از حق پیشقدم باشد و در جایی که ظلمی روا شده است دستگاه قضایی باید حق مظلوم را بستاند و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تأکید دارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که علیه قوه قضاییه از داخل و خارج هجمه‌هایی وارد می‌شود و دستگاه قضا باید بر وضع نابسامان برخی از بخش‌ها رسیدگی قاطع و سریع داشته باشد و تأخیرها به صلاح نیست و این اقدامات نیز باید سریعاً اطلاع‌رسانی شود.

عده‌ای می‌خواهند کشور از فعالیت‌های موشکی دست بردارد

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وضعیت بازار و برخی اقدامات روزهای گذشته در تهران و برخی شهرها اشاره کرد و گفت: مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند اما به صراحت عرض می‌کنیم که بازار ما در طول تاریخ انقلاب پشتیبان انقلاب بوده است.

وی بیان داشت: وضعیت ارز، سکه و نقدینگی مردم نیاز به بررسی سریع دارد و نباید این اتفاقات در جامعه ما رخ دهد و این خواسته مردم است که ما بیان می‌کنیم و باید اقدامات لازم صورت گیرد و بهانه را از دست دشمنان بگیریم چرا که آنان به دنبال فشارهای اقتصادی روانی و عملی هستند و می‌خواهند نقاط قوت ما را به نقاط ضعف تبدیل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: دشمنان می‌خواهند مسئله هسته‌ای و موشکی را که نقطه قوت ما به شمار می‌رود را نقطه ضعف ما معرفی کنند و عده‌ای نیز در داخل کشور حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند و به دنبال آن هستند که کشور از فعالیت‌های موشکی دست بردارد در حالی که تجربه در هشت سال دفاع مقدس نشان می‌دهد داشتن موشک عامل بازدارنده‌ای برای حمله بیگانگان است.

وی تصریح کرد: در عین حال که به دولتمردان توصیه‌های جدی برای رفع مشکلات اقتصادی داریم و باید جلوی نارضایتی مردم را بگیرند اما مردم نیز باید بدانند که دشمنان می‌خواهند ما در این امتحان بزرگ اقتصادی پیروز نشویم ما تریبون داران نیز وظیفه دفاع از مردم و بازاریان را داریم و مسئولان نیز باید تلاش کنند تا رضایت مردم را جلب کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات علیه مردم یمن نیز بیان داشت: جنایتکاران در یمن به دنبال تصرف بنادر و فرودگاه هستند تا از این طریق آن‌ها را به میز مذاکره بکشانند اما مردم یمن همچنان استوار ایستاده‌اند و پیام مقاومت آنها برای کل مردم منطقه است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdk509.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما